~ G O D T N Y T Å R ~


2016 går på hæld, og hvilket år det dog har været, det har i hvert fald været noget af et forandringens år for mig, i hvert fald vægtmæssigt. 2016 var året hvor jeg endelig gjorde op med min overvægt, og jeg kæmper stadig derud af ❤

happy-newyear-02

Jeg vil gerne benytte årets sidste dag til at ønske alle der læser med, et RIGTIGT GODT NYTÅR. Jeg håber at i må få en dejlig dag og aften, og passe rigtigt godt på hinanden, og ikke mindst tænke på dyrene, de hører altså bedre end os mennesker, og nyder ikke fyrværkeriet på samme måde som os, de er bange, så hjælp dem, og fyr kun af omkring midnat.

Må du få en dejlig nytårsaften, med lige dem du holder aller mest af. Jeg og Michael skal hygge herhjemme sammen med Pippi og Malou, vores 2 katte er ikke så glade for nytåret, især ikke Pippi, så vi bliver hjemme, og nyder noget lækker mad, og hygger os med godt tv.

2016-12-29-nytarskjole-01

Jeg har selvfølgelig også været ude og købe mig et lækker nytårskjole i forgårds, den kan selvfølgelig også bruges til fest. Det var så hyggeligt og sjovt at være alene nede i centeret, og bare det at boltre sig i de “almindelige” butikker med tøj, i stedet for “storpige-tøjbutikkerne” det var så FEDT! Jeg endte med at købe nytårskjolen hos “Designersmarked” i Rødovre centeret, jeg stod med en XL i hånden, og tænkte – nå ja, kan da også tage L med ind, men den kommer jeg aldrig i. Men hvilken str. tror du at jeg endte med at købe ? Ja, selvfølgelig str. L (alm. damestørrelse). Jeg er SÅ stolt af mig selv, og jeg kæmper videre i det nye år.

Selvfølgelig har jeg taget lidt på hen over julen og kommer nok også til det i dag nytårsaften, men altså, jeg fortvivler ikke, jeg starter skarpt op igen i 2017. Det drejer sig måske om 1,5-2 kg, det er altså ikke meget, i forhold til de omkring 20kg der er røget, de ryger IKKE på igen, det lover jeg.

2016-12-30-henriette-og-michael

Men altså, op på hesten igen som sagt i 2017, jeg kunne f.eks. godt tænke mig at tilmelde mig en vandreklub, men er i tvivl om hvor det skulle være, og om jeg kan gå så langt som de måske går. Jeg har fundet en klub her i Rødovre, men har ikke fået ringet eller skrevet til dem. Til gengæld skrev jeg til en “Gå-lunt-løbe gruppe” gllr.dk og spurgte om de havde en gågruppe, da jeg ikke tror at løb er noget for mig. Men ak nej, det havde de ikke i år, det var nedlagt pga. manglende tilmelding, øv øv. Det tog mig virkelig mange overvejelser at blot skrive til dem, og så fik jeg et nej, men må prøve den anden gruppe. Og se om det lykkes. Tror motivationen bliver højere hvis jeg har nogen at gå sammen med. Flere gange om ugen. Er bare ikke så vild med at dem jeg har fundet her i Rødovre, går i aftentimerne, æv – der er det jo mørkt, men må se hvad der sker. Jeg går jo også gerne for mig selv, og i går fik jeg faktisk Michael med på turen, vi gik omkring 4 km, ved ikke det præcise antal km, da Endomondo for første gang nogensinde, holdt op med at tælle efter 20 min, men vi gik 1 time og 10 min, så det var en skønt tur.2017

Som ovenstående billede siger vil 2017 blive MIT år. Jeg er sikker på at jeg skal fortsætte mig gode vægttab, og den sunde livsstil. Jeg er så glad for det, og jeg skal lige have smidt de sidste kilo, og så skal jeg bare fortsætte den sunde mad, så jeg kan holde vægten, dette kan være lige så svært som at tabe sig har jeg hørt, men jeg tvivler slet ikke på at jeg kan klare dette også.

I dag skejer vi da også ud med lækker med, snoller og ikke at forglemme kransekage, men i morgen står den på sund mad igen, og det glæder jeg mig lige så meget til at komme i gang med, som det at jeg skal skeje ud i dag.

never-stop-dreaming

Jeg vil aldrig aldrig aldrig stoppe med at drømme, drømme om at få et sundt og langt liv. I stedet for det overvægtige liv jeg havde tidligere. Jeg var konstant træt, udmattet, og orkede ikke noget som helst. Nu vil jeg sige at jeg overskuer mere, har langt mere energi, til f.eks. at gå ture, og lave lækker mad for mig selv og Michael. Det er SÅ skønt.

Jeg kan huske at jeg engang snakkede med en om at jeg skulle til at spise mere sundt, vi ligger nok 2-3 år tilbage, og jeg kan huske jeg svarede, at jeg allerbedst at grøntsager kunne li revne gulerødder, men jeg desværre ikke orkede at skrælle dem og rive dem, og derfor kunne jeg aldrig blive sund og fit, da jeg jo ikke havde energien til at komme i gang.

Jeg vil sige med Michaels store hjælp, og den energi jeg fik blot efter en uge med lækker og sund mad, som snittede grøntsager og sådan, så er den historie med gulerødderne jo passe. Men jeg mener virkelig, at jeg for nogle år tilbage, slet ikke kunne se hvordan jeg nogensinde skulle komme ud af den onde spiral med usund mad, og ingen motion, jeg ignorerede det hele, og lod bare stå til. MEN – det er datid nu, og nu skal jeg se FREMAD – og det er jeg så glad for at jeg gør – livet er blevet så meget mere positivt end det var tidligere. Jeg elsker min nye livsstil, og fortsætter og fortsætter og fortsætter….

GODT NYTÅR – til alle der læser med, må DIT 2017 også blive ganske fantastisk ❤

4 thoughts on “~ G O D T N Y T Å R ~

  1. Kære Henriette
    Hvor er det en dejlig livsbekræftende tekst. Og du har al mulig grund til at være stolt. Skønt at du og Michael kan støtte hinanden i at leve sundt. Det er SÅ GODT GÅET. Jeg ønsker jer en dejlig nytårsaften og et godt Nytår med masser af positive oplevelser. Knus og kærlig hilsen Kirsten

  2. Linda: Rigtig godt nytår til dig også. Og tusinde tak for rosen af mit forandrings år – håber at vi to får set en masse til hinanden i 2017, savner dig når du er ude og rejse. Glæder mig allerede til at du kommer hjem igen, om nogle måneder 🙂

Skriv en kommentar