Forvandling i selskabskjole


Min kære mor spurgte i dag ind til en selskabskjole jeg havde på for 2½ år siden til en stor fest. Om jeg stadig havde den, og gad vide hvordan den så ud på mig nu ? Den sad nemlig ret stramt da jeg havde den på sidst. Men faktisk synes jeg at mine nye former og begyndende talje klær mig rigtig meget. Og jeg kan virkelig se en tydelig forskel på det “mig” der står til højre, og det til venstre taget i dag.

2016-11-25-henriette-forvandling

Jeg kan da kun blive glad i låget af at se på gamle billeder nu😉 Før i tiden hadede jeg at se på billeder af mig selv, det var jo ikke noget kønt syn, så hvorfor spilde sin tid på det ?

Jeg kan ikke huske præcis hvad jeg vejede på det billede til højre, men fra min startvægt og til nu er der røget -21,7kg. Så jow, der er noget at råbe hurra for❤

Jeg var i går nede og tyvstarte black Friday i undertøjsbutikken Change. De havde 30-40% på alt undertøj, så der var med at slå til mens der var noget på lager, og det galt fra i går helt frem til d. 28/11. Både i butik og online.

Jeg kan ikke huske om jeg har fortalt om min succes besøg hos Change i City2 for 1 måneds tid siden. Men jeg blev altså godt overrasket dengang over at jeg var gået fra en 90cm i omkreds til 75cm i omkreds, og gået en skåstørrelse op. Og dengang 2 str. nede i trusser. I går sagde ekspedienten så til mig, ej du skal altså en str. mere ned i trusser, hvis du har tabt 4-5 kg siden du sidst købte undertøj. Hmm…. Jeg troede ikke mine egne ører. Men altså – det er så sejt at kunne passe en str. 40 i trusser fremfor 46 som tidligere.

2016-11-25-i-can-do-this

Jeg havde så mange succes historier fra min tur i centeret i går. Normalt går jeg kun i SOLO og DIVAS by Anne F. (Butikker for stor piger str. 42+) det er de eneste to butikker jeg kan passe tøj fra i Rødovre Centeret.

Og jeg startede også i SOLO, der gik jeg pr. automatik over til deres store størrelser, og kunne ikke finde noget i min smag, så kiggede jeg bare på de alm. størrelser, og fandt faktisk en nederdel i str. XL (alm. størrelser) – normalt bruger jeg str. S-M i store størrelser – men da jeg prøvede nederdelen svømmede jeg rundt i den. Så måtte i stedet for købe den i str. L – størrelse LARGE!!!!  Hvad mener du? Jeg var i CHOK !!!

Så gik jeg ned i DIVAS, det er en butik der minder om ZIZZI. Jeg prøvede oseaner af tøj, men enten var det for trist i farven, eller også var det for stort selvom at jeg tog en str. S (store størrelser), det svarer altså til en 42, men det var for stort. Underligt. Jeg endte ud med en top, og ikke andet.

Så gik jeg ellers rundt i centeret, og gik ind i de alm. størrelser butikker, som jeg normalt aldrig ville kigge efter tøj i, da jeg jo ikke kan passe det. Men fandt desværre ikke noget. Tror jeg skal ha min mor eller en veninde med en dag, fordi det er altså svært at købe selv. Og mit hoved følger slet slet ikke med, jeg kigger bare på tøjet og tænker, at sådan en hval som mig kan jo alligevel ikke passe det. Og det er altså så svært at omstille mit hoved, til at jeg godt måske kan være i en alm. str. L eller XL.

Endte så oppe i H&M, der køber jeg ALDRIG tøj, kan jo ikke passe det, og deres storpige afd. er død syg. Men jeg havde kigget på et par leggins i DIVAS til 180 kr. og de sad stadig og flagrede på mig, så jeg tænkte jeg må gøre noget andet, så fandt jeg et par i str. L til 79 kr. i H&M, der var dælme billigt, og tror de sidder fint, nu prøver jeg dem, og sidder de fint når jeg har dem på, så køber jeg et hav af dem, og smider de gamle væk, de sidder nemlig så dårligt på mig efterhånden.

Men altså – masser af succes historier i centeret i går, jeg er bare SÅ glad. Glæder mig til en dag at skulle ud og shoppe mere tøj. Det er jo blevet en hel fornøjelse❤

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i sundhed og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

