En sund start på 2017


Har været med Farmor og gangforeningen Taaspidserne ude og vandre 6,3 km i dag. Synes selv at det er ret sejt gjort af mig d. 1. januar. Det var så lækkert vejr, når først morgenens regnvejr holdt op. Det var mildt i vejret, og vi gik i flok derud af.

2017-01-01-hjerteforening-march-01

Det var en hyggelig tur, i godt selskab med alle de glade vandrere. Og jeg som først troede at jeg skulle slappe af ovenpå en lidt stressende nytårsaften i går. Men Farmor havde jo spurgt for et par dage siden, hvad jeg mente om det at gå i dag, og først tænkte jeg da jeg vågnede i dag, og så at det regnede, at jeg ikke orkede det. Men så blev det tørvejr, og jeg tænkte, nå ja, man så lad gå, så går vi den tur 😉 Det endte jo også med at blive en rigtig hyggelig tur, så er super glad for at jeg tog med.

Jeg var ellers godt kvæstet og træt da jeg vågnede kl. 10.30 i morges, jeg var så udmattet, ovenpå en lidt hård nytårsaften, og nej, det var ikke pga. tømmermænd, eller mangel på samme. Nej, mine kære naboer synes at nytårsfesten skulle starte om formiddagen kl. 10-17 – der spillede de vildt høj bass musik, og jeg fik ikke min lur, havde ellers fortjent en, ovenpå at jeg ikke kunne sove så godt natten til nytårsaften. Men nej, det blev ikke til noget. Og da jeg endelig fik ro i hovedet, så var kl. 18, og vi kæmpede for at komme til at se Dronningens nytårstale, det var ikke så let, da YouSee var nede i hele Danmark, og vi derfor var heldige at DR viste talen online, så vi så den på min bærbare computer. Dog er der vildt lav lyd på den, så vi måtte sidde og spidse øre.

2017-01-01-hjerteforening-march-02

Resten af nytårsaften tilbragte vi med at se noget kedeligt på harddisk optageren, yousee boxen virkede med alt det jeg havde optaget, og Michael manglede at se 3 afsnit af julekalenderen “Den anden verden”, så det så vi. Eller rettere – jeg faldt i søvn kl. 22.30, og blev vækket lidt i midnat, og så lidt fyrværkeri, og på hovedet i seng igen.

Jeg nåede at sove lidt, inden naboen igen kom hjem fra nytårsfest højst sandsynligt, kl. 4-5 blev der i hvert fald fyret totalt op for HØJ bass musik igen, så man slet ikke kunne lukke et øje. Så sov jeg igen fra kl. 5-10.30, så lidt har jeg da fået sovet.

2017-01-01-hjerteforening-march-03

Men hold da op hvor jeg håber på fred og ro i opgangen her i aften, jeg trænger VIRKELIG til en god nats søvn, ovenpå 2 dårlige dage.

Så alt i alt en lidt tam nytårsaften, uden 90 års fødselsdagen, uden rådhusklokkerne, og uden alt hyggen. Men ja, hvad kan man forvente af sådan en skod firma som YouSee, de knoklede på fejlen skriver de i dag, men hvad med i går, hvor man ingen info fik fra dem, æv æv. Og så på en høj hellig nytårsaften. Tjah. Lidt bitter har man sørme lov at være.

Nå, men godt at tv signalet kom igen lidt efter årsskiftet, og godt at jeg kom ud at vandre i dag, det var en skøn start på året, er SÅ stolt af mig selv, og tror på at dette år 2017 skal blive en godt motionsmæssigt år for mig.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i sundhed og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

