1 års dag for min livsstilsændring ;-)


I dag d. 6 maj er en helt speciel dag, det er nemlig præcis 1 år siden jeg startede på min livsstilsændring, jeg har tabt 20 kg, og det er jeg super duper stolt af, og de skal aldrig på igen, nu skal jeg bare se fremad, og blive ved med at leve denne gode og sunde livsstil.

2017-05-06 10.16.32

For præcis 1 år siden var jeg i Fredensborg med min moster og min mormor, det var en fredag, og vi var bare på en lille familieudflugt. Vi var blandt andet nede og se Fredensborg by, og ude og spise på en hyggelig kro lidt udenfor byen. Mens vi sidder og venter på maden, viser min moster mig sit smart-watch, og at hun lige skulle taste sin mad ind i app’en. Mig som elsker gadgets og teknologi, synes det var sindssygt smart, og jeg måtte da selv ha sådan et ur tænkte jeg. Michael havde fået et i fødselsdagsgave i marts 2016. Og det var ikke rigtigt kommet i brug, og da vi prøvede det på ham, var det for lille, så jeg købte det af ham, og han købte et nyt og større, og SÅ var vi i gang.

Så tænk lige, at fra slet ikke at tænke på kost eller motion, så kan sådan en lille ting som et smart watch sætte gang i alt det her jeg nu har foretaget mig et helt år nu. Jamen hvad skal dette dog ikke ende med 🙂

2017-05-06 11.39.03

Men i dag skulle så fejres med maner – og det må den sige at den også er blevet, jeg har nemlig været med min kusine Mille ude og gå 10 km via Hedelands vandringen som gangforeningen Tåspidserne havde arrangeret ude i Reerslev nær Hedehusene. Det var en super god tur, og vejret var slet ikke til at klage over, eller jo det var det faktisk, vi havde nemlig klædt os helt og aldeles forkert på, vi skulle ha smidt jakker, trøjer osv. i bilen da vi gik fra startstedet. Ej, man må ikke klage over vejret, det var nemlig 18 grader og høj sol. Og det var skøøøøøønt vejr at gå i, dog havde vi begge ret meget sort tøj på, som gjorde at vi svedte ret meget, og det var ikke så rart. Men vi klarede den, og vi nåede i mål *weeee*

2017-05-06 09.55.11

Det var også en utrolig smuk tur igennem Hedeland, masser af grøn natur, og bakker op og ned, så vi må ha gået en masse “etager” i dag 🙂 Lige da vi var kommet ned i Hedeland fra Reerslev af mødte vi dette gæslingepar og deres mange unger, måske var der 2 sæt gæslinger fordi der var altså mange unger, og de vraltede ned i søen, lige over den sti vi gik på, desværre var vi langt væk derfra, så beklager billedkvaliteten.

2017-05-06 11.38.47

Vi gik i et godt tempo, mindst 5,5 km i timen, og det var fint tempo for mig – Mille førte for og hun går altså okay stærkt, hvilket var fint for mig, men til sidst kunne jeg godt mærke at jeg var træt, og at min hofte igen gjorde lidt ondt. Jeg har prøvet at skåne den onsdag, torsdag og fredag fordi den gjorde stadig lidt ondt fra de 20 km sidste søndag, og mandag og tirsdag gik jeg kun 2 km pr. dag, og fik sindssygt ondt, så derfor måtte jeg slappe lidt af midt på ugen. Men i dag kom det lidt igen, æv æv, håber at det kun er en lille overanstrengelse fra i søndags, og ikke en skade jeg skal leve med for evigt, det magter jeg altså ikke.

2017-05-06 12.29.31

Men sikke en dag, jeg er så mega stolt af mig selv, at jeg har gennemført det første år af min livsstilsændring. Nu fortsætter jeg og nupper lige et år mere, og et mere, og et mere. haha. Det er jo for resten af livet, så det er skønt nok. Elsker det.

Jeg var allerede hjemme kl. lidt over 12, så kunne sagtens nå på spejdernes loppemarked henne ved Islev kirke, så jeg hoppede frisk op på cyklen og kørte derhen, købte 2 hæklekits til sommerfugle, og en sort kjole. 15 kr. pr. del, 45 kr. i alt, det var vildt billigt.

2017-05-06 11.38.35

Nu er jeg kommet hjem igen, og orker ikke så meget mere resten af dagen, tror den står på altanhygge når solen kommer hertil om 1 time eller noget. Og så måske bare sidde derude og hækle lidt. Jeg har vidst også gjort dagens gode gerning, og så slog jeg endda min 10 km tid med 10 min, vildt ikke, er så stolt af mig selv. Kan nok takke Mille for at min 10 km blev slået, da hun og jeg gik vildt godt og i samme tempo.

Tak for en hyggelig vandretur søde kusine.

2 thoughts on “1 års dag for min livsstilsændring ;-)

  1. Tillykke med et års dagen, det er godt gået og god vind fremover.

    Har du overvejet at opsøge din læge eller en fysioterapeut med hensyn til problemerne med din hofte ?

    For hvis det er en skade, er det bedre at få vished nu end senere, hvor det har sat sig som noget kronisk.

    Det skal jo helst ikke gå med din hofte, som det gik med min ankel og hæl, der stadigvæk driller samt hæmmer mig i det daglige.

    Knus Tine.

    P.S.
    Jeg har en lille pose med cirka 400 gram “afflad” til taskefletning til dig, næste gang du er i nærheden.

  2. Hej Tine
    Tak for din kommentar. Undskyld det sene svar, jeg må ha overset din kommentar. Beklager.
    Tak for tillykke med min 1 års dag med livsstilsændring. Ang. min hofte, så går det langt bedre, er begyndt at strække ud efter hver gåtur, og det hjælper utroligt meget på hofte og legmuskler der også før spændte så meget. Så tror ikke jeg behøver en tur til doktermanden.
    Knus fra Henriette

Skriv en kommentar