Skøn tur omkring Damhussøen


I dag sov jeg lidt længe, vågnede først kl. 9.15, må ha trængt til det. Kort efter ringede farmor, og hun trængte virkelig til en gåtur i dag. Hun foreslog at komme ind til mig, så vi kunne gå en rigtig lang tur sammen, og det var jeg sørme frisk på.

2017-07-01 12.23.15

Vi mødtes ved 11 tiden og gik til kl. 13. Så 2 timers gåtur, det var fantastisk at komme lidt i gang igen. Har været lidt dvask på det sidste, og har haft lidt svært ved at komme afsted på egen hånd. Må indrømme at det er lettere når man har nogen der venter på én. Men ja, det er jo bare at hanke op i sig selv, så skal man nok komme ud.

Min nye gåveninde er desværre faldet og slået knæet, så det varer noget tid før hun kan komme ud og gå de lange ture igen. Det er ret ærgerligt, fordi jeg var lige kommet så godt i gang med de lange ture, men derfor var det også skønt at farmor ringede i dag og havde lyst til en tur.

Farmor og jeg gik samme rute som jeg plejer at gå, ned til Jyllingevej, rundt om Damhusengen og Damhussøen og tilbage igen, dog gik vi ind fordi stadion på vej hjem, og forbi plejehjemmet. Men ja, en rigtig rigtig hyggelig og god tur, og dejligt at komme ud og blive luftet lidt igen.

2017-07-01 13.12.11

10 km kom vi op på så det var meget godt gået. Det var vores mål hjemmefra, og det nåede jeg da jeg gik op af trapperne derhjemme, så det var meget tilpas. Farmor valgte at køre hjem igen med det samme, Tarzan hendes hund havde det ikke så godt i nat, så hun ville gerne hjem og se til ham, hvilket jeg udmærket forstår. Så nu sidder jeg bare og slapper af herhjemme, og skal ikke andet end at hygge lidt med hækletøj og noget tv tror jeg.

Det begyndte også at regne lige som vi havde 1,5 km tilbage, så der måtte vi have regnjakke på, og vi blev da godt våde inden vi nåede helt hjem. Men ellers gik vi i stort set tørvejr, så det var skønt nok.

2017-07-01 12.23.14

Alt i alt en dejlig tur, som jeg håber at vi kan gøre igen en anden gang, det var så hyggeligt at farmor tog bilen og kørte herind. De sidste par gange jeg har været i Hedehusene hos Farmor og Farfar, der har det bare regnet hele dagen og vi har ikke haft lyst til at gå en lang tur. Plus jeg lidt havde mistet modet lidt.

Synes at det med at vægten bare stod stille, det var lidt træls, og jeg synes ikke jeg orkede at gøre noget for at den gik nedad igen, men nu har jeg fået blod på tanden igen, og vil prøve at give den en ordentlig skalle igen, og spise sundt, mindre portioner, og ikke synde som jeg har gjort tidligere når jeg er ude. Selvfølgelig vil jeg heller ikke være fanatisk, men jeg vil synde med måde, hvis det endelig skal være. Det duer jo ikke at når jeg først spiser noget usundt så går jeg all-in, og vægter svinger opad, og så kan jeg bruge den følgende uge på at smide det ene kilo igen. Og sådan kan det så svinge frem og tilbage. Så vægten aldrig ryger nedad, men ja, det skal altså ændres fra nu af. Jeg ønsker virkelig brændende at vægten kan gå ned igen, så må der også ske en ændring, og jeg må op på hesten igen.

2017-07-01 12.22.12

Jeg ville være så super glad hvis jeg kunne smide de sidste 8-10 kg, men det er jo også som alle godt ved, dem der er de sværeste at smide, desværre. Hvis bare det gik lige så let som de første kilo da jeg begyndte at tabe mig i maj sidste år, ja, så ville det jo gå let som en leg. Men så let skal det åbenbart ikke lige være.

Men som jeg nok tidligere har skrevet her på bloggen, så giver jeg ikke op, jeg VIL og jeg KAN godt komme af med de sidste kilo, så det skal bare lykkes.

Skriv en kommentar