Ejby mose & mosehuset i Vallensbæk


I mandags havde jeg lyst til en gåtur tidligt på dagen, så gik en tur alene rundt om Ejby mose, 8 km på 1 time og 25 minutter. Det var en hyggelig tur, og jeg hørte podcast imens jeg gik derudaf. Det virkede rigtig godt for mig, trods jeg følte at turen ud til mosen virkede længere nu hvor jeg gik den alene. Jeg tror altså skridtene og km går lettere når man er 2 og går og snakker. Men ja, nu havde jeg bare lyst til en formiddagstur, og så måtte jeg jo gå turen alene.

2017-07-24 09.16.11

Jeg fik taget nogle rigtig flotte billeder i mosen nu jeg gik der alene, jeg synes det er vildt smukt dernede, og der er vildt meget grønt og en lille sø, og ej altså, super flot og super hyggeligt.

2017-07-24 09.17.50

Nu fik jeg endelig målt turen om hvor lang tid den tager, fordi jeg har længe gået og ville ha den præcise tid på hvor lang tid den tog, da jeg godt kunne tænke mig at gå den inden strikke cafeen en dag, men da jeg ikke vidste om den var 1 time, 1½ time eller 2 timer lang, så turde jeg ikke prøve den, men nu ved jeg den er præcis 1 time og 25 minutter. Så nu skal jeg bare af sted en tirsdag morgen omkring kl. 8.20 så vil jeg kunne nå strikke cafeen til kl. 10.

2017-07-24 09.18.23

Så alt i alt en skøn tur, og selvom at jeg ikke nåede ud at gå dagen efter (tirsdag morgen), så var jeg glad for at jeg fik målt den op. Det virkede så gråt i gråt i vejret tirsdag morgen, så jeg turde ikke tage chancen, plus jeg var stået lige lovligt sent op, hvis jeg skulle nå det.

2017-07-24 09.21.12

Tirsdag efter strikke cafe tog jeg så ud til min farmor, der var “nisse-aften”, hvor vi producere nisser til vores årlige julemarked i Hedehusene humanitære arbejdsgruppe.

2017-07-26 19.39.27

Det var rigtig hyggeligt at være hos Farmor, og jeg blev der så til dagen efter. Hvor vi bare slappede af hele dagen, og sidst på dagen stod den så på en vandretur på 12 km med Tåspidserne fra Taastrup. Vi skulle mødes ude ved Mosehuset i Vallensbæk, og derfra gik vi 12 km rundt i smuk natur, på stier og veje, det var en rigtig god tur, og der var bare den smukkeste solnedgang, og den blev flottere og flottere desto mere vi gik derudaf.

2017-07-26 20.30.42

På et tidspunkt på ruten skulle vi under en tunnel, problemet var bare at den var fyldt med vand, og det var helt umuligt at komme tørskoet igennem – nogen gik venstre om og mange fik våde tæer, og andre gik højre om vandet, og så kunne man klatre på en beton mur og holde i noget rækværk imens. Jeg gjorde det sidste, og så kom jeg igennem tørskoet, men hold da op, sikke naturens kræfter sådan kan sætte ind og lave ravage hva?!?

2017-07-26 20.20.40

Da turen var ved at være slut, så stoppede vi op og turlederen spurgte om der var nogen der ville over og se en af træ-skov-troldene. Jeg synes at de er sindssygt flotte, har indtil i går kun set dem på billeder, men i går fik jeg set en selv, og fik taget nogle billeder af den. Den var rigtig stor og flot, og jeg var ret imponeret over den.

2017-07-26 20.56.47

Da vi kom i mål var der ostemadder og jeg fik købt lidt at spise, og drikke. Det var godt med lidt mad, da vi havde spist sen frokost, så vi var ikke rigtig sultne da vi skulle af sted, så det var godt vi kunne købe lidt da vi var i mål lidt over kl. 21. Jeg var hjemme igen omkring kl. 22, og så hoppede jeg direkte i seng, nøj hvor var jeg træt.

2017-07-26 21.13.23

2 thoughts on “Ejby mose & mosehuset i Vallensbæk

  1. Kære Henriette
    En dejlig beskrivelse og skønne fotos af din vandring.
    Respekt for din ihærdighed og fit engagement for det humanitære arbejde. Sidegevinsten må være dit vægttab.
    Flot – og tillykke med din succes. 😍

  2. Kære Vibekke
    Tusinde tak for din kommentar. Er glad for rosen af min blog og billeder. Og tak for de flotte ord om mit vægttab og ihærdighed, jeg er også ret stolt af mig selv 😉
    Kram fra Henriette

Skriv en kommentar