Fantastisk blæsevejrs tur


I dag blev det til en gåtur sammen med min farmor på 8,25 km i det skønne blæsevejr som det har været. Det var let på turen ud, men på turen hjemad der gik vi godt nok i modvind så det kunne mærkes i kinderne.

2017-02-22-14-27-05

Vi var godt klædt på med huer, halstørklæde og vanter, men alligevel frøs vi lidt i starten, men fik hurtigt gået os varme.

Farmor havde nogen breve hun skulle dele ud til fordel for “Ladywalk” som er d. 29. maj 2017. Vi skulle først ned til Hedehusene skole hvor hun havde en invitation til lærerne på skolen. Men skolen var selvfølgelig lukket, da det jo er vinterferie i denne uge. Så vi gik videre med nr. 2 brev, som var i den helt anden ende af byen, og da vi nåede derned skulle vi levere det i nr. 13, men der var både 13A, 13B osv. op til 13E. Så vi måtte rundt og kigge postkasser. Men ingen der hed det navn vi skulle levere det til. Så vi måtte vende om, uden at kunne komme af med brevet. Men vi fik os da en god gåtur til den anden ende af byen, så det var jo ikke så ringe endda.

Vi gik så tilbage mod Farmors hus, og hold da op hvor det blæste da vi vendte om, det var så man helt måtte gå lidt foroverbøjet for at kunne holde sig oppe, når vindstødene kom. Haha. Så vi blev blæst godt igennem – det må jeg sige.

2017-02-22-14-40-05

Vi gik så forbi Ansgar kirken, og videre ned til byen. Der rundede vi lige netto, da jeg gerne ville se efter noget mere bomuldsgarn som jeg havde hamstret til kun 8 kr. tidligere på ugen i Vig netto. Dengang købte jeg 16 nøgler. I dag købte jeg yderligere 32 nøgler. Det var jo sindssygt billigt. Normalt koster bomuldsgarn 15 kr. og 10-12 kr. hvis det er på tilbud, så dette var jo helt uhørt billigt. Så kunne altså ikke lade være.

Men hold da op hvor var vi trætte pga. alt den meget friske luft vi havde fået i dag, men på en god måde. Så nu er jeg hjemme hos mig selv igen, og hygger mig. I morgen skal der bare slappes lidt af. Og ellers bare ryddes lidt op herhjemme og sådan. Stille og roligt.

For resten er jeg også blevet utrolig glad for mit nye apple watch, det var altså ALLE pengene værd, fordi det er altså fedt med det motions-tema, som virkelig motivere en til at gå lidt længere hver dag. Og det er fedt det er i farver. Dog savner jeg at mit gamle Garmin Vivosmart HR, det kunne jo aflæse mit søvnmønster, det kan mit apple watch desværre ikke. Men det vidste jeg godt da jeg købte det, men savner det virkelig nu.

2017-02-22-18-42-22

Men alt i alt en skøn dag i dag, med en laaaaang dejlig gåtur, det var virkelig skønt. Må jeg bare kunne holde modet oppe, og gå lidt hver dag, så skal det nok gå. Trods vægten står meget stille for tiden. Nogen siger jeg ikke skal gå så meget op i det med vægten, og lade det ligge lidt, så længe jeg ikke tager på, men det har jeg svært ved. Jeg vil jo så gerne bare lige af med de sidste få kilo, men det er jo altid dem der er det sværeste, desværre.

Men ja, der er nok noget om det, at jeg fokusere alt for meget på vægten, og så svinger den blot 1-2 kilo op og ned. Det har den gjort siden oktober, det er lidt ærgerligt. Men må jo bare ha det sådan at nu er den stabil på min nuværende vægt, og så må jeg virkelig gi den en ordentlig skalle igen, når vejret bliver varmere, og jeg rigtigt kan komme ud og bevæge mig 🙂

Skriv et svar

