sundhed

Fødselsdags forvandling


Jeg holdt jo fødselsdag i lørdags d. 22. oktober hvor jeg fyldte 38 år. Vi var 19 fra min skønne familie i min 2 værelses lejlighed, er det ikke sådan man siger, “hvor der er hjerterum er der husrum”, og det må man sige at der var. Selvom at vi sad tæt, så var det en kanon hyggelig eftermiddag, og jeg nød virkelig at have gæster.

Inden gæsterne kom fik jeg taget et par billeder af mig selv, og i dag fik jeg så lagt dem ind på computeren, og pludselig faldt jeg over et billede fra min familie fødselsdag d. 18. oktober 2014, dvs. 2 år siden. Aner faktisk ikke helt hvad jeg vejede dengang, men var på noget af mit højeste.

2016-10-22-forvandling-med-dato

Ved godt at den bluse jeg har på til venstre heller ikke gør noget godt for mig, den poser lidt, og slanker i hvert fald ikke. Men læg også mærke til min ansigt, så synes jeg altså også at der er en tydelig forandring, og at man kan se de næsten minus 20kg.

Til fødselsdagen valgte jeg at spise lige hvad end jeg havde lyst til, der var ingen grund til at begrænse mig selv på min fødselsdag, da jeg bare havde lyst til at nyde dagen i fulde drag.

Dagen efter var der noget af kagen tilbage, selvom at vi havde givet familien en masse med hjem, for at vi ikke selv skulle spise det hele. Og ja, der tog jeg så 1 kg på, men jeg gir ikke op, jeg kæmper igen videre, og skal nok nå op på over de 20kg tabt. Jeg ved det, og tvivler ikke på det, og det er det vigtigste lige nu.

Til aften i dag har vi fået en alternativ spaghetti og kødsovs. Men kylling stykker, masser af grøntsager såsom, squash, peberfrugt, forårsløg, champignon og så sojabønne pasta, som bare smager som alm. pasta, men har færre kalorier i.

2016-10-06-14-40-48

Det smager altså super og mætter godt, og man bliver ikke lige så proppet i maven af denne ret, som man gør af kødsovs med oksekød, og sojabønnepastaen er også et godt alternativ synes jeg.

2016-06-27-18-41-24

Man kan købe det i f.eks. Fakta, og tænker også andre coop butikker, må indrømme at jeg kun har set det som spotvarer i Netto, så ved ikke om de også normalt har dem.

Sådan en pose med 200g koster vidst 18,95kr. hvilket jo en dyrere end 1kg hvid pasta til 5-6k kr. Men så længe det ikke feder på samme måde, så gir jeg gerne mere for det.

Jeg har også fået gået tur både mandag, tirsdag og onsdag, mine intentioner om at komme ud at gå igen i dag holdt ikke stik, jeg brugte i stedet eftermiddagen på at rydde lidt op, ligge tøj på plads, og rydde op i tøjskabet. Jow jow, så lidt nåede jeg da, selvom at jeg ikke kom ud og gå i dag 🙂

Skriv et svar

