Min kære Morfar


familie morfar

I dag ville min kære Morfar være fyldt 80 år. Men han gik desværre bort d. 14 juli 2009, kun 14 dage før hans 75 års fødselsdag. Han er ofte i mine tanker, og jeg mindes ham i stille stunder, og jeg kan sågar snakke til ham, om end jeg ikke får svar igen. Så føler jeg at han lytter til mig, når jeg tænker på ham, og føler hans tilstedeværelse.

a ladder directed up to blue cloudy skies and sun

Han vil altid betyde meget for mig, og selvom han ikke er den bedsteforældre jeg havde det tætteste forhold til, da han flyttede til Bornholm da jeg var barn, så nød jeg alligevel alle de gange jeg har været ovre i sommerferien og besøge ham. Det var ligesom om at den uge jeg boede hos Morfar med mine forældre var magisk, jeg holdt virkelig meget af ham, og nød at blot sidde ved hans spisebord, og lytte til at han snakkede bag sit skrivebord, som han altid sad ved og drak te, og røg cigar. Jow jow, det var tider, at komme i Morfars hus på Bornholm.

2 hjerter

Jeg ville ønske at jeg stadig havde ham på denne jord, men jeg ved at han også har det godt der hvor han er nu, og jeg glæder mig blot over, at en dag vi vil ses igen – om mange år – men han vil altid være der. Og jeg ved også at han kigger ned til mig, og passer på mig i de svære tider.

Du er min engel – en smuk engel – som altid vil være der for mig – højt elsket af hele din familie – det ved jeg, og du er altid i familiens tanker, især på dage som denne. Elsker dig min kære Morfar.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Min kære Morfar

  1. Poulsen siger:

    Det kender jeg godt. Min farmor døde for lidt over et år siden næsten 100 år gammel. Jeg var så heldig at der blev skrevet en bog om hendes liv ca. et år før hun døde.

Skriv et svar

