Min smukke Bella-mis…


… er nu blevet forvandlet til det smukkeste hjerte jeg nogensinde har set.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg kan slet ikke beskrive hvor glad jeg er for det hjerte. Og det var helt ved et tilfælde at jeg opdagede at man kunne købe et sådan, dagen før hun skulle have fred, så jeg det på en hjemmeside, og jeg knus-elsker det allerede. De har simpelthen taget noget af asken fra kremeringen og sendt til en smykkedesigner, som har lavet dette utroligt smukke hjerte-smykke til mig.

Det var via ADA’s dyrehospital jeg opdagede at der var noget der hed “askesmykker”, og tænkte hvad er mon det. Og jeg havde besluttet at jeg ville have Bella-mis brændt, så jeg kunne få en urne og sætte ned i min mors have, og så var det blot en bonus at jeg kunne få lavet det unikke og smukke smykke ud af asken.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det var meget smukt at bisætte hende, jeg havde hentet urnen om fredagen, og lørdag var jeg hjemme hos min mor, hvor vi satte hende til hvile i jorden ude i hendes forhave. Utroligt smukt, andet kan jeg ikke sige om det. Hele dagen havde det regnet ned i stænger, men ligesom vi skulle ud og havde taget regntøj og det hele på, så stoppede regnen for et øjeblik, som om at Bella-mis sad deroppe og holdt hånden over os, og lige ville vise at hun stadig så ned på os. Så smukt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Jeg holder stadig meget af hende, og elsker hende mere end til månen og tilbage igen, men jeg er blevet langt mere afklaret omkring det hele, med hendes sygdom og død, efter jeg fik bisat hende, dage imellem hun fik fred og til jeg fik hende tilbage i urnen, var meget frustrerende, fordi jeg ikke vidste “hvor hun var”? Nu ved jeg det, og jeg kan altid sige hej til hende når jeg er hos min mor. Det er rar tanke. Du vil altid være i mit hjerte, og nu vil du hænge om min hals i et sådan for altid….

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Min smukke Bella-mis…

  1. Kirsten siger:

    Kære Henriette – jeg har aldrig hørt om sådan en gestus før. Det er meget smukt og en fantastisk tanke.
    Kærlig hilsen Kirsten

  2. Kære Kirsten
    Tak for din søde hilsen. Jeg synes også det er en utrolig smuk ting at gøre. Er utrolig glad for hjertet.
    Kh. Henriette

Skriv et svar

