Bella til dyrlæge tjek


I går fredag var Bella til dyrlægen igen, for at blive tjekket 1 måned efter sidste dyrlæge besøg. Det gik både godt og skidt, ja mest skidt hvis jeg selv skal sige det. Hun havde tabt 400g på kun 5 uger, det er altså ALT alt for meget. Onsdag, torsdag og fredag har hun stort set ikke ville røre maden, slet ikke tørkost, og kun meget lidt vådkost. Dette har bekymret mig meget, men nu havde jeg jo en tid hos dyrlægen, så nu kunne hun jo så se på hende og sige hvad jeg så skulle gøre. Jeg elsker jo min lille kis-kat over ALT på jorden, og vil hende jo kun det bedste.

Men at hun havde tabt så meget bekymre mig virkelig meget. Nu vejer hun 3380g, og sidst vejede hun 3780g. Sidst hun var til dyrlæge var jo pga. hun gik rundt og hostede, og der fik hun så en penicillin kur, og den varede 5 dage af 2 piller om dagen. Og så fik hun samtidigt i 5 dage ½ pille binyrebarkomon, som skulle hjælpe mod astma. Efter 5 dage gik hun dog ned på ¼ pille om dagen. Men som dyrlægen også forklarede mig, så kunne de piller med binyrebarkomon skade hendes organer, men det var jo pest eller kolera, ville jeg helst ha at hun gik rundt og hostede, eller ville det være bedst at vi prøvede at fjerne det. Og vi gjorde det sidste, og en blodprøve i går, viste så at pillerne desværre havde forværret hendes nyreværdier, hun havde i forvejen begyndende dårlige nyrer, og nu er det hele så blevet forværret.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dyrlægen mente at hun kunne godt have kvalme, og det var derfor hun ikke spiste som hun skulle, jeg skal nu så give hende ½ kvalmestillende pille lørdage og søndag, dyrlægen gav hende den for fredag. Og så skal jeg ringe op mandag og sige hvordan det går med Bella. Om hun vil spise igen eller hvordan hun sådan generelt har det.

Ud over den halve kvalmestillende pille, fik hun også en sprøjte anabolske steroider, det skulle øge hendes appetit, og det skal hun så min have 3 sprøjter af, 1 hver 3. uge.

Fik også noget vådkost med hjem, som skulle være lettere for hende at spise, både noget der hed Recovery, som er meget flydende og uden klumper i, som jeg faktisk kan få op på en sprøjte og give hende det direkte i munden, hvis hun ikke vil spise. Dette har jeg måtte gøre i går aftes og i morges da hun ikke ville spise maden selv. Men lige 1 time efter vi kom hjem fra dyrlægen i går, spiste hun 2 store teskefulde af maden selv, så jeg er da fortrøstningsfuld og håber at hun selv begynder at spise igen snart. Fik også købt noget Renal vådkost (nyrevenlig), og dette er det så meningen at hun skal over på når hun begynder at spise igen.

Det er også bare så ærgerligt at 3 dage før hun skal til dyrlæge begynder hun at ikke ville spise, det er gået så flot så flot hele måneden, hun har hostet 2 gange i alt – siden den første uge var gået, hvor hun jo også var i bedring, 1 gang af 5 sekunder, og 1 gang af 30-40 sekunder, så alt i alt troede jeg at hun var i bedring, så det er lidt svært at det nu går ned af bakken igen.

Jeg håber virkelig det bedste for min sødeste og kæreste Bella-mis, jeg elsker hende SÅ højt, og vil gøre alt for hende. Men tænker også at jeg selvfølgelig ikke kan give hende mad via en sprøjte resten af hendes liv, så hun SKAL i gang med at spise selv, ellers er det ikke er værdigt liv for hende. Men bare tanken om at hun ikke skulle være her mere, den skræmmer mig fra vid og sans. Hun er jo mit lille barn. *snøft* Elsker dig Bella – højere end du aner……

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Bella til dyrlæge tjek

  1. Kirsten siger:

    Kære Henriette
    man kan virkelig læse mellem linjerne hvor meget Bella betyder for dig. Jeg håber at hun får det bedre så du kan få ro på. Jeg har jo selv haft mange katte -så jeg ved hvordan du har det og føler med dig. Du må endelig ringe hvis jeg kan gøre noget. kh Kirsten

  2. Kære Kirsten
    Tak for din utrolig søde kommentar, det betyder meget for mig, at du bekymre dig om Bella, og ja, du ved jo hvad det drejer sig om, du har selv været igennem det flere gange. Og tak, skal nok sige til hvis du kan gøre noget.
    Kh. Henriette

Skriv et svar

