Mine elskede katte <3


OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Trist dag i dag, jeg har været hos dyrlægen med min ene kat Bella, hun er en 15 årig skøn og dejlig kis-kat, som jeg elsker over alt på jorden. Hendes søster Bianca som også er fra 2. maj 1998, er også bare den dejligste kat i hele verden.

Bella har gået rundt og hostet nu siden maj i år, måske lidt før, men dyrlægen kunne se at jeg kom første gang og sagde det i maj måned. Dengang sagde den dyrlæge jeg kom ind til at der vidst ikke var så meget at stille op, og at vi måtte se tiden an i noget tid, dog havde hun tabt sig lidt, og derfor ville hun gerne kontrol veje hende 1 måned senere. Min far og jeg tog så derop 1 måned senere, og 2 måneder senere, og hun tabte mellem 70-100g pr gang. Nu er der så gået over 2 måneder siden sidste kontrol vejning, og faktisk var hosten gået lidt i sig selv, og i stedet for at hoste flere gange om dagen, hvor hun hostede måske i 20-30 sekunder ad gangen, så hostede hun nu hver 2-3 dag.

Nu for 1 uges tid siden at det så trappet op igen, og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre for at hun skulle få det bedre, og siden i går aftes har hun ligesom spundet som om hun havde det rart, dog mundede det hele tiden ud i hoste anfald.

Jeg ringede så til dyrlægen i morges, og fik en tid i dag kl. 14. Der var totalt kaos deroppe, men vi kom da til kl. 14.15. Dyrlægen undersøgte hende og lyttede til hendes lunger, men Bella blev bare ved med at spinde og trække vejret utroligt tungt. Så det var ret svært at lytte ordentligt til lungerne.

Tidligere havde de andre dyrlæger der har set på hende, sagt at et røntgen billede måske kunne hjælpe på at se hvad der måske var galt med hende?!? Derfor besluttede jeg mig for at få taget et sådan. Og under 15 min senere, kom jeg ned i kælderen og fik set på røntgen billedet, og hun viste mig først en rask kats lunger, og derefter Bellas lunger. Den raske kats lunger havde en hvid plet hvor hjertet var og sorte plamager der hvor lungerne var. Bellas lunger havde sorte plamager, men med en masse hvide plamager i lungerne, hvilket var ret urovækkende.

Så begyndte hun har snakke om en masse informationer, at det kunne enten være astma som de tidligere havde snakket om til de andre konsultationer, men det kunne også være cancer, som jo er en skrækkelig sygdom. Sidstnævnte kunne de ikke gøre så meget ved, men astma kunne man prøve at behandle med piller, og som jeg forstod på hende var det kun 1 uges tid man kunne det. Derefter skulle vi så i fællesskab tage stilling til hvad der skulle ske med Bella. Som jeg forstod på hende, har hun ikke godt af at gå og hoste hele tiden, hun nævnte at hun havde smerter – og det vil jeg jo ikke have hun har.

MEN – og et stort men er altså, at hun også er en glad og livlig kat når hun ikke går rundt og hoster.  Hun hopper rundt når man leger med hende, så det er svært at sige at hun skulle være SÅ utrolig syg, men som dyrlægen også nævnte, så gemmer katte ofte på at de er syge, de kan være meget syge, før det virkelig kommer til udtryk. Sååå……

Men i dag fik hun så en sprøjte medicin, og fra i morgen og 5 dage frem, skal jeg så give hende piller morgen og aften, så det bliver spændende om hun vil spise dem. Bianca som jo får piller mod forhøjet stofskifte, hun får 3 piller om dagen, og hun spiser dem glædeligt med leverpostej, så det håber jeg inderligt også Bella kan gøre.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Krydser alt hvad jeg kan for at pillerne virker på hende, men jeg ved ikke om piller er nok i det lange løb, dyrlægen nævnte også noget med en astma-maske til katten, juuuuhuuu, det skal nok blive sjovt, at skulle give hende sådan en – hun bliver det tosset af det, eller også gør jeg, da hun jo nok ikke vil acceptere det. Men den tid den sorg. Nu skal vi bare igennem de næste 5 dage, og se hvad der sker derefter.

Og som jeg også skrev i en status på Facebook, så ved jeg godt at 15 år er en utrolig høj alder, men altså, det er bare ALT ALT for tidligt at miste min Bella-mis, elsker dig jo så utroligt højt, og i mangel af børn, er hun jo MIT lille BARN!!!! Kan slet ikke undvære nogen af mine små højt elskede kis-katte ;-(     *Snøft*

2 thoughts on “Mine elskede katte <3

  1. årh det er jeg ked af at høre søde…. kan godt forstå du har det svært med det. Håber pillerne vil virke rigtig godt. Knus og tanker til dig og kattene.

  2. Tusinde tak søde Vivi, jeg håber også pillerne kommer til at virke på hende, faktisk har hun ikke haft de store hoste anfald siden dyrlæge besøget igår kl. 14, så noget tyder på at den sprøjte hun fik igår, og pillerne idag, kan virke godt på hende, men nu får vi se, jeg prøver at være optimistisk 🙂

Skriv et svar

