Hverdagen

Veninde inspiration


2006-06-24 - Blomst01

Jeg har ikke været så god til at få skrevet blog, selvom at jeg ofte tænker, ej – det må jeg lige skrive et indlæg om, så alligevel går der 4-5 dage før jeg får lyst og tid til at skrive om det, og så er det ligesom lidt underordnet da det i så fald ville være gamle nyheder føler jeg. Derfor at der så sjælendt kommer nye indlæg på bloggen, har dog masser af håndarbejde og tasker liggende jeg kunne blogge om, ihhh – det er jo bare det med at få taget mig lidt sammen. Så nu sparker jeg sku selv bagi, og får skrevet lidt oftere.

Jeg blev inspireret til at skrive blog af min kære veninde CyberRaga aka Sussi, som jeg har kendt siden år 2000. Dog har vi ikke haft særligt meget kontant og slet ikke fået set hinanden i 4 ½ år, faktisk sås vi sidst til min 30 års fødselsdag, men altså – så har vi haft kontakt via Facebook nu i noget tid, jaeh, vi har da hele perioden været venner derinde, men bare ikke gjort noget ud af at ses, men ny lykkes det, og første gang vi skulle ses efter 4½ år gik bare super godt. Vi sludrede og kævlede løs i hele 7 timer, før jeg fulgte hende hen til bussen igen, så jow jow, man kan sige at selvom at man mister kontakten i nogle år, så genoptager man den hurtigt når man så endelig ses igen. Og det er bare totalt sløseri fra min side af i hvert fald, at vi ikke har fået set hinanden. Lige nu er der bare heller INGEN undskyldning, da vi fandt ud af at der kører 2 busser fra næsten dør til dør, og den ene af busserne endnu tættere på, så det er bare at få ses 🙂 Og det har vi så nu gjort 3 gange indenfor 14 dage 3 ugers tid ca. Det har bare været super hyggeligt. Glæder mig allerede til at vi ses igen……. Men som jeg startede dette afsnit med, så var det hende der har inspireret mig til at komme til at skrive blog igen, da hun skriver en hel del blog, og det er skønt at følge med i hendes liv, og det gav mig inspiration til at skrive lidt selv, så tak Sussi for inspirationen 🙂

Og når man kan genoptage et så “gammelt” venskab, så fik det mig til at tænke på nedenstående lille digt, jeg har desværre ikke selv fundet på det, men smukt er det da.

Lad være med at bruge tid på mennesker
du ved aldrig bliver ægte venner
dine ægte venner
ser i forvejen alt for lidt til dig

Stof til eftertanke, som jeg tror jeg vil begynde at leve efter, det er jo bedre at have få rigtig gode veninder, end 1000 bekendte/venner, som alligevel ikke altid er der for én. Sååååå ny livsfilosofi fra mig 😉

Lidt om hvad jeg har bedrevet i dag, jo – jeg har skam lavet noget så spændende som at vaske tøj, det var lidt af en hård omgang, men tjah, jeg klarede den jo, så gider ikke bitche over alt hvad der gik galt her, da jeg bare vil ødelægge den gode stemning fra ovenstående fine afsnit. Men nu står tøjet så fint og tørre på altanen, og kan sikkert snart pilles ned tørt, så er alt godt igen, og jeg fik klaret mig igennem alle 4 maskiner tøj, selvom at jeg ikke troede dette var muligt da jeg først kom ned i vaskekælderen. Men med positivt sind, og et smil på læben kommer man lettere igennem alt.

Pinselørdag var jeg for resten på loppemarked i Hedehusene, det gik super godt. Jeg havde mine flettede tasker og mine dåseclips tasker og alt mit andet genbrugs ting med, så som fyrfadslysestagerne af dåser mm. Og folk kiggede godt nok meget på det hele, det var helt vildt så meget folk var interesserede i at se på mine ting, men mange kendte nogle der lavede det, eller lavede selv tasker. Men fik da solgt en dåseclips pung, og 2 små Anders And punge og fik bestilling på en Anders And mobil pung. Så jeg er godt tilfreds. Dog fik jeg ikke solgt nogle store tasker, men mange kiggede og beundrede dem, tror bare ikke folk lige har så mange penge med til en stor taske, når de tager på loppemarked, og det er jo forståeligt nok. Men ellers var der heller ikke noget at klage over den dag, slet ikke vejret, det var høj solskin og blå himmel hele dagen, og jeg nød det i fulde drag, selvom at jeg havde smurt et kæmpe lag solcreme på lykkedes det mig alligevel at blive solskoldet. Men det gik hurtigt over igen efter nogle dage. Alt i alt en fantastisk dag, det må jeg sige 🙂

Nu tror jeg at jeg vil hoppe tilbage til noget taske fletteri, jeg er i gang med en grøn taske med en lille dråbe på hver tern, den er ret flot. Måske den bliver til mig selv, da jeg er ret vild med den faktisk. Men se, det var jo ikke så svært at få skrevet når nu jeg først kom i gang, næsten 900 ord, på næsten ingen tid, skrevet ned. Så jeg kan jo godt skrive, uden at have noget rigtigt på hjertet inden jeg starter.

3 thoughts on “Veninde inspiration

  1. Endelig et nyt indlæg!!! 🙂 dem har jeg savnet og havde tænkt at jeg ville have kommenteret det sidst vi sås, men glemte det igen.
    Så jeg synes det er en god ide at du for sparket dig selv bagi og kommer igang med at skrive igen.
    Det er dejligt med venskaber der blomstrer op igen og godt med 2 busser der går fra dør til dør.
    Men aldeles fantastisk at den ene kommer helt ind i din stue og henter dig *GG* 😀

  2. Så kom jeg dig i forkøbet, inden du nåede at kommentere at jeg ikke havde skrevet blog længe. *weee* Nu håber jeg bare at det varer ved.

    Sjovt skrevet det med busserne, kan godt se at det virkede som om den ene kom helt ind i min stue for at hente mig, det jeg mente med det var, at den kørte de sidste 2-3 stop fra stationen, hvor den anden bus kun kører til stationen…… haha, men sjovt som du misforstod det. Kan godt se det sjove i det nu 😉

Skriv et svar

