Dåseclips tasker i taske shoppen


Jeg er begyndt at lave tasker/punge af de mange dåseclips jeg har samlet de sidste par år. De blir ret søde synes jeg, og så laver jeg foer i også, så de bedre kan indeholde mønter eller andre småting uden problemer.

De 2 mindste på billedet ovenfor måler 9 x 12 cm, den turkise måler 11 x 15 cm, og den limegrønne måler 13 x 18 cm. Så de er nok mere små punge/kosmetik tasker disse, men jeg arbejder på at lave dem større også. Der bruges mellem 96 stk. og 240 stk dåseclips til ovenstående tasker, alt efter størrelse.

Nu er jeg gået igang med en der er 18 dåseclips i højden og 20 i bredden nok, er ikke færdig med forsiden endnu, men hvis den blir de mål, så går der ikke mindre end 720 stk. dåseclips til, da der jo skal 2 sider til en taske – det er jo helt vildt mange dåseclips + jeg også overvejer at sætte dåseclips i hanken, det gør jo bare at der skal bruges endnu flere. Så godt jeg har en del på lager, nu må vi se hvor langt de rækker.

Derfor vil jeg også gerne efterlyse – at hvis mine kære læsere drikker dåseøl eller dåsesodavand, og har lyst til at gemme dåseclipsene til mig, så betaler jeg selvfølgelig gerne for portoen, hvis du har lyst til at sende dem til mig.

Jeg har selvfølgelig lagt de 4 tasker ind i min taske shop, håber du vil kigge forbi, og se nær billeder af taskerne/pungene.

Linda spurgte om jeg selv havde fundet på det med dåseclips, da jeg fortalte hende om at jeg var begyndt at hækle af dem. Men svaret er nej, jeg har fundet en vejledning her, dog forstår jeg ikke helt hvad hun mener med at dåseclipsene skal ligge skiftevis udendigt og indvendigt, så derfor får mine tasker/punge nogle mønstre som ses ovenfor – i stedet for at være ens i hver række, se evt hendes taske på vejlednings siden, den har en anden struktur end mine tasker/punge.

Det jeg gør er at jeg ligger ret mod ret i den første rækker, og stikker 2 nye dåseclips ind mellem de forgående to dåseclips, og sådan forstætter jeg til jeg har den ønskede højde. Dernæst vender jeg og hækler tilbage, ret mod ret, dog ligger jeg ALTID dåseclipsen ind mellem de to foregående jeg netop har hæklet rundt om, og defor tror  jeg at de får dette mønste. Jeg har prøvet at hækle dem udenpå de netop hæklede 2 dåseclips, men altså det fungere ikke, det blir underligt.

Så hvis nogen læsere, kan hjælpe med en måske bedre vejledning i at hækle tasker af dåseclips, så smid lige et link, så jeg måske kan lære det korrekt. På forhånd tak.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

