Kaffe, chips og Anders And tasker


Så har jeg fået lavet lidt flere nye tasker, og lagt dem ind i taske-shoppen. Det er nr. 24 + 25 + 26 der er nye. Du kan se dem nedenfor, og læse mere om det inde på taske-shoppen, der står mål & pris.

Taske lavet af grønne/brune kaffeposer.

Taske lavet af Kim’s chips poser.

Taske lavet af Anders And blade.

Ud over disse tre tasker, har Linda og jeg kigget på at lave noget større tasker, evt nogle med hank. Jeg folder og folder på livet løs, og så skal jeg se på hanken når tasken er ved at være færdig. Jeg har pt. 4 igang som skal have hank, så håber det lykkes at finde ud af noget.

Hvis du som læser derude har nogle gode fif til hanke til flettede tasker, så hører jeg meget gerne fra dig. Indtil nu er mine bud enten at lave dem af dåseclips, dette tænker jeg dog bare ikke kan være så behageligt at bruge en håndaske når man f.eks. har en sommerkjole på, så vil den måske snage lidt i huden på skulderen. Men ja, den ene taske får nok sådan en hank, fordi jeg synes det kunne være sjovt at prøve at lave sådan én.

Den anden slags hank, har jeg set i en bog, som faktisk handle om tasker og andre syede ting.  Der er bla. en nøglesnor, som sættes om en karabinhage, og det ville også kunne fungere på mine tasker, hvis man fik syet en nøglering fast i siden, og så syet stoffet rundt omkring nøgleringen, og dermed få sat hanken fast. Det lyder lidt kringlet, men vil evt. prøve at få taget nogle billeder når/hvis jeg fået lavet sådan en hank.

Men ellers går tiden bare derud af, jeg får klippet, tabet og foldet en masse – jeg synes virkelig det er sjovt at lave tasker, og Linda er god til at vi får udviklet os lidt, så vi ikke laver den samme model hele tiden. Hun har fundet nogle youtube videoer af nogle forskellige bunde, og dem må vi se på.

Indtil nu har vi lavet uden bund, men blot syet tasken sammen. Og så har vi lavet med flad bund fra “Når genbrug blir guld”, men altså den sidste bund vi har prøvet, er hvor der ikke ligget nogen foldninger hen over hinanden, og det er indtil nu den bund jeg bedst kan li’.

Men mere om det senere, jeg ved også at Linda vil lave en DIY i hvordan man laver den sidst omtalte bund.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Flettede tasker, Kreativ og tagget , , , , , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Kaffe, chips og Anders And tasker

  1. laj siger:

    Rigtig flotte tasker. Lyder spændende med jeres nye ting

  2. Hvor er de flotte!
    Det må være et stort arbejde, hvor lang tid tager det med en taske?

  3. Hej Tulle Momsemor

    Tak for rosen af mine tasker. Det tager laaaang tid at lave hver taske, jeg må indrømme at jeg ikke rigtigt lige har taget tid, da jeg altid har gang i flere forskellige tasker ad gangen. Men en 20-25 timer vil jeg tro det tager, inden man får klippet, tapet, foldet, syet sammen, syet lynlås i osv osv. Så det er et stort arbejde, men jeg hygger mig gevaldigt med det.

    /Henriette

  4. Hejsa laj

    Takker mange gange for rosen af mine tasker. Jaeh, det blir spændende med de nye tiltag med hanke i taskerne. Nu må jeg se om jeg snart kan finde en dag hvor det kan lade sig gøre. Det kunne være super godt, at få min ide prøvet af nemlig🙂

    /Henriettte

Skriv et svar

