Flere nye flettede tasker


Så har jeg fået lavet 3 nye tasker, og de er nu lagt ind i Taske Shoppen. Der er en af teposer, og to lavet af kaffeposer. Synes altså stadig at de spraglede lavede af kaffeposer er utrolig søde.

Men holder altså også af at lave dem med teposer som er ens i alle tern, de blir utroligt smukke synes jeg.

Håber i læsere også vil tage godt imod taskerne, kig endlig ind forbi og se om der er noget der falder i din smag.:
https://solsikkenssang.wordpress.com/taske-shop/

Jeg hygger mig altså rigtigt meget med at lave disse tasker, men savner at lave en ny model. Den jeg laver nu er jo ringe jeg syr sammen i bunden og sætter lynlås foroven.

MEN – kunne vildt godt tænke mig at lære at lave en ny model, måske med lidt flad bund eller hanke både små hanke, men også skuldertasker. Det er bare ikke til at finde vejledninger på nettet synes jeg. Har ledt vidt og bredt, men skulle der sidde en læser derude, som enten har en link eller har lyst til at vise mig det live, så ville jeg blive mægtig glad. (Bor i Rødovre lidt udenfor KBH)

Du må gerne ligge et link i min kommentar felt hvis du skulle have et godt vejlednings link evt. Kender godt “Når genbrug blir guld”, men kan ikke via den side finde ud af hvordan man laver flad bund (ikke kurve men selskabstasker), måske det findes der, måske jeg blot ikke kan finde det på siden.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Flettede tasker, Kreativ og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

9 svar til Flere nye flettede tasker

  1. Har du besøgt Pernilles blog ( http://skauogco.blogspot.com ) ?

    Hun fremstiller og sælger også tasker og jeg tror, hun kan noget af det, du efterlyser.

  2. @ Tine – Kender godt Pernille’s blog, hun er rigtig dygtig, måske jeg blot skulle sende hende en mail og høre hvordan hun laver hanke og flad bund.

    Hendes tasker er utroligt beundringsværdige, så jeg tænker hun er utrolig dygtig.

    Men tak for tippet Tine.

  3. Frøken Tina siger:

    Prøv at se på genbrug bliver til guld – der er i hvert fald nogle med bund!
    http://genbrugblirguld.blogspot.com/

  4. Hej Frøken Tina – Og velkommen til min blog.

    Jeg har prøvet at se på den side du anbefaler, men finder kun en firkantet kvadratisk bund til kurve, det jeg efterlyser er en mere aflang bund og vejledning i at sy den op langs de ringe man senere sætter på? Den side jeg finder hos “Genbrug blir guld” er denne: http://genbrugblirguld.blogspot.com/p/lav-selv-kurv.html – og den synes jeg ikke helt jeg kan bruge til min selskabs taskers model.

    Hvis du kender en anden side hvor jeg kan se en vejledning eller beksrivelse, hører jeg meget gerne fra dig.

    Hilsner fra Henriette

  5. Linda siger:

    Hej Henriette!!

    Her er en flad bund fra Helenes blog.
    Jeg bliver nødt til at sende den til dig i en mail. kan ikke finde ud af at lave et link. 😦 ganske irriterende!

  6. @Linda – tak for mailen, det var liiiiige den bund jeg ledte efter, håber jeg kan hitte ud af at lave den. Nåeh men jeg prøver lige om jeg kan ligge linket ind her, hvis andre skulle kunne bruge det også:

    http://genbrugblirguld.blogspot.com/2011/03/diy-flettet-taske-med-flad-bund.html

  7. Naja Wellejus siger:

    Tak for linket, men hvad med det DU kunne bruge må “vi” ikke også se det?

  8. Hej Naja

    Tak for din kommetar – og velkommen til min blog.

    Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit spørgsmål. Men prøver alligevel at svare så godt jeg kan.

    Håber det du mener er, om du må se det som jeg fandt ud af, da jeg skrev dette indlæg, og det er det link lige over dit indlæg, hvor Linda skriver om tasker med flad bund, se evt. her igen:

    http://genbrugblirguld.blogspot.dk/2011/03/diy-flettet-taske-med-flad-bund.html

    Dog er jeg gået bort fra den taske model igen, da den kun kun bruges til når man fletter med meget tyndt materiale, det ser ikke så godt ud med kaffeposer og teposer, da rækkerne overlapper hinanden.

    MEN men men – Linda har lovet at lave en vejledning i en anden slags bund, såååå hold øje med Lindas side, så vil du snart kunne finde en DIY (Do it yourself) på hendes blog:

    http://lindasnetsted.wordpress.com/

    Hvis dette ikke var svar nok, skal du være hjertens velkommen til at skrive igen.

    Mvh. Henriette

  9. Rebekka siger:

    Hej. Jeg har hørt man kan flette med lamineret bogbind, da det er nemmere at arbejde med. Ved du hvor man kan købe det?
    Hvad fletter du med? Taper du papiret inden du fletter`?-Er det ikke et ret stort arbejde?

Skriv et svar

