Genbrugs arbejdsdag


Idag har jeg rigtigt hygget mig herhjemme, jeg har hørt Mads & Monopolet og arbejdet med alle mine genbrugs materialer imens, det har været super duper hyggeligt, det må jeg altså indrømme, men også hårdt, mest for ryggen at stå op ude i køkkenet i næste 4-5 timer.

Jeg startede med at sortere alle de kaffeposer, teposer, dåseclips, kapsler, og andre slags genbrugs folie/plastic papir som hele min familie og omgangskreds har samlet sammen til mig de sidste 14 dage. Da jeg var færdig, satte jeg mig lidt ind i stuen, og hvilede ryggen lidt, mens jeg foldede lidt tasker ud af teposer.

Senere fik jeg mere energi, og gik ud og klippede toppen af halvdelen af alle de dåser der nu har stået derude i snart 3 måneder, og bare ventet på at blive lavet noget ud af. De trængte til at blive vasket, så efter jeg havde klippet toppen af, så satte jeg dem i blød, og senere fik de en skrubbetur, og så blev de skyllet, og sat op til tørre, der står de nu i køkkenet, og venter på at de er helt tørre, så vil jeg måske lave nogle fyrfads lysestager af dem i morgen. Jeg kunne egentligt godt selv lave en DIY på dem, men min veninde Linda, har allerede lavet én, så vil egentligt bare henvise til hendes blog, så se mere her.

Jeg får ellers flettet super mange tasker for tiden, jeg hygger mig virkelig med det, og det er rart at man kan lave noget brugbart ud af genbrugsmaterialer. Ja, jeg er nærmest blevet helt bidt af det, og kan blive sådan helt vemodig af at smide noget ud, for tænk nu hvis det kan bruges til noget smart?!?

Idag har jeg forresten også vasket og rengjort 6-8 glas, som jeg egentligt ville forære min farmor som bruger dem til at komme syltetøj og rødbeder i til julemarkedet i november. Men altså….. nu kom jeg på at komme dåseclips i dem, da de bitte små glas jeg allerede har dåseclips i, snart ikke holder, de er “vokset ud af dem” så må finde på noget større at opbavare dem i. Derfor har jeg nu valgt at beholde glasene, og så se hvor langt jeg kommer med dem. Jeg vil dog stadig gemme til farmor, det kunne være sejt at overbringe hende en hel posefuld vaskede og rengjorte glas i starten af november, som hun liiiige kunne tage i brug til syltetøj mm.

Men jeg laver altså super meget hobbymæssigt, men jeg får bare ikke altid blogget om det, jeg får dog taget en hulens masse billeder, så har egentligt rigeligt at blogge om, men har så bare lige ikke fået det gjort, æv æv. Men håber jeg blir bedre. Ved godt jeg har sagt det før, men håber det virkelig.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Kreativ og tagget , , . Bogmærk permalinket.

6 svar til Genbrugs arbejdsdag

  1. Vivi siger:

    Sikke et kæmpe forarbejde du har gjort….. 🙂
    Syntes rigtig godt om ideen med at genbruge ting på den måde !!!

  2. @Vivi – Det synes jeg nemlig også, og bare det at man kan få noget brugbart ud af “affald”, så nænner jeg ikke at smide det ud.

    Og jaeh, det er kun forarbejdet alt det jeg gjorde igår, puha, der er lang vej endnu før de blir til færdige ting. Men jeg hygger mig med det, og det er jo det vigtigste.

  3. lindasnetsted siger:

    Jeg må se at komme hjem igen, så vi kan folde lidt sammen, det glæder jeg mig altså til.
    Lige nu er vi i Almeria. Og vi har det rigtig godt.

  4. Glæder mig også til at du kommer hjem, så vi rigtigt kan lave tasker og andre flotte ting af genbrugs materialer. Det er så hyggeligt.

    Men er også glad for at du hygger dig på din ferie. Den er ganske velfortjent 🙂

  5. Kenneth Skibsted siger:

    Hvorfor bruger du ikke bare de tyske alså dem uden pant dem er der massere af dem med pant aflevere dem i supermarkedet i en flaskeautomat og få pant retur se dansk retursystem for mærkningen kan se at Tuborg Classic dåserne ville ha givet pant og også den ene sommersby dåse

  6. Hej Kenneth

    Tak for din kommentar. Jeg bruger også hovedsageligt tyske dåser, så jeg ikke spilder pant på dåse-lysestagerne. Tror dem du nævner har været en smutter, som jeg har overset. Men tak for info 🙂

    Mvh. Henriette

Skriv et svar

