Flettede tasker, Kreativ

De 3 første flettede tasker er færdige


Igår var Linda og jeg sammen for at flette tasker, og sørme så om det ikke lykkedes mig at få hele 3 tasker helt færdige *weee* Dem vil jeg da lige vise frem, fordi jeg er super stolt af at de langt om længe blev samlet og færdige.

Nu har jeg foldet og foldet i en uendelighed, men har været usikker på monteringen, og at sætte lynlås i dem, men det var slet ikke så svært som jeg troede.

Resultatet blev ret godt, men det kræver også at lynlåsen er super god, ellers kører den dårligt, og desværre er lynlåsen ikke vildt god på kaffepose tasken (den spraglede), æv – fordi det har jo taget en krig at folde og klippe, og så er den ikke helt super perfekt, men måske skal jeg bare lyne den op og i en del gange, så blir den bedre, det håber jeg inderligt.

Den spraglede taske er lavet af blandede kaffeposer, musli, deltal stick (til hunde), slik, chips, vingummi poser og mange andre slags som jeg ikke lige kan huske. Det er en stor blandet landhandel, men resultatet er blevet flot, elsker spraglede ting.

Den blå taske er lavet af teposer – Pickwick Black Currant – men det var min første taske, og der vidste jeg ikke at der skulle tape på, og jeg ville blot prøve om jeg kunne hitte ud af det, inden jeg gik ordentligt igang, halvvejs igennem foldningerne til den blå taske, fandt jeg ud af at det krævede tape, for at den blev mere holdbar, og der var det for sent, så lavede den færdig, uden tape.

Så den var sådan set færdig igår, den manglede blot lynlås, som jeg som tidligere skrevet blev overrasket over hvor let det var.

Den grønne taske er også lavet af teposer, nemlig Pickwick Green Tea, den er blevet super flot synes jeg, fordi den har jeg sat tape på hver enkelt tepose efter jeg havde klippet den til i det rette mål. Synes at det er supr flot at dråben fra teposen kommer frem, og selvom at Picwick Green Tea findes i flere smags varianter så kan de allesammen bruges, da dråben sidder samme sted på hver slags tepose, det var ret genialt, fordi så blev der nok til en hel taske.

Hvis du selv skulle ha fået lyst til at lære at folde en flot taske, så kig evt. her, der er en udførlig vedledning, som jeg har fulgt, og det er simpelt nok når man først kommer igang:
http://genbrugblirguld.blogspot.com/p/tasker-af-plastikemballage.html

1 thought on “De 3 første flettede tasker er færdige”

  1. Tak for en rigtig hyggelig eftermiddag!!!

    Den blev rigtig fin den grønne, de andre havde jeg jo set 😉
    Jeg kan se at du ikke mistede geisten efter at jeg var gået.
    Både en taske færdig og et indlæg her. Dejligt!!!

    Jeg glæder mig til efter markedet, så jeg selv kan komme igang på rigtig igen.
    håber vi ses på onsdag.

    Jeg har været i Sverige i weekenden og har svenske chips og kaffeposer med hjem. Og mor har lovet at samle!!! 😉

Skriv et svar

