Barselsgaver til min veninde


I starten af Juni fødte min veninde en sød lille dreng, og jeg havde selvfølgelig hæklet nogle barselsgaver til hende & ham. Jeg har bare ikke fået vist dem frem her på bloggen, så det vil jeg lige gøre.

Da Birgit fandt ud af at det var en dreng, gik jeg fluks igang med denne søde larve, i blå nuancer. Normalt laver jeg den jo vildt spraglet, men denne gang synes jeg at den skulle være blå, da det jo blev en dreng.

Birgit ville gerne have jeg lavede nogle bitte små sokker, til barnevognen, som kunne hænge, så Dante kunne ligge og kigge på de bevægede sig, plus at folk så kunne se at det var en lille dreng.

Desuden lavede jeg denne hagesmæk, som jo er en model jeg tidligere har lavet og vist på bloggen. Synes modellen er super sød, og en god størrelse. Opskriften finder du lige her, jeg har så droppet flæsekanten, da det var til en dreng, og lavet ekstra strangmaskerækker, og så musetakker i stedet for.

Det var også snart Birgits fødseldag, da jeg var på barselsbesøg. Så havde også lavet denne søde taske til hende. Opskriften var en gammel en jeg har haft liggende i 10 år eller mere, som jeg bare ikke troede jeg kunen hitte ud af, men min hækle horisont har jo udvidet sig, og da jeg hev den frem igen, kunne jeg pludselig forstå opskriften, og gik fluks igang. Faktisk sjov at lave.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Færdigt håndarbejde 2011, Strikning & Hækling og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

