Taske fletteri – begyndelsen


Jeg er stadig nybegynder, men jeg folder og folder, og håber at jeg kan hitte ud af det. Jeg er jo begyndt at folde kaffeposer og teposer om til små tasker, og punge, jeg har dog kun 1 næsten færdig, men vil da lige vise den frem, da flere og flere af dem som samler til mig, gerne vil vide hvad deres kaffe og teposer går til – og det forstår jeg godt, det er jo også super svært at forklare, og billeder siger jo meget mere end ord.

Min første taske lavet af teposer – Picwick Black Currant – jeg ville se om jeg kunne hitte ud af at folde, og gik fluks igang, senere har jeg dog lært, at man skal komme en 5 cm bred tape på, for at tasken holder bedre, både så den kan modstå vand, men også så den er mere holdbar når den syes sammen. Denne taske mangler kun at få en lynlås, så er den færdig.

Først skal kaffeposerne klippes op i bunden og bagpå, og så skal de tørres af, så der ikke sidder kaffe rester tilbage. Dernæst kan man gå igang med at måle ud i aflange firkanter f.eks 5 x 11 cm. Reglen er blot den at firkanten skal være 2 x bredde + 1 cm, i dette tilfælde 2 x 5 + 1 = 11 cm, så kan man faktisk lave lige præcis den størrelse firkant man har lyst til, blot man husker formlen. Af denne kaffepose er der blevet til 8 foldninger, sååååå der går en hel del kaffeposer til en taske – også derfor jeg efterlyse nogen som vil samle til mig, da jeg – selvom at man familie samler flittigt – hurtigt løber tør for kaffeposer mm.

Indtil videre har jeg klippet, tapet og foldet en hel del, men ikke samlet en eneste færdig taske endnu, men sig ikke forberedelserne ikke ER gjort *Smiler*

Oppe til venstre på billedet, er der 2 ringe færdige med 55 teposer i hver, og endnu en påbegyndt ring, det er en Pickwick – Green tea pose som er brugt til den foldning, den blir super flot og frisk i farven.

Dernest ses min næsten færdige taske, som beskrevet ovenover.

Det spraglede i midten, er lavet af kaffeposer, musli poser, dental sticks poser, chips poser og mange ande slags plastic/folie poser. Det er en stor blandet landhandel, men den blir super flot selvom at den blir spraglet den taske.

Sidst men ikke mindst, ses foldninger til en stor taske, den er nemlig lavet af Pickwick – Forrest Fruit teposer, og dem har jeg super mange af, så vil lave en større taske end de andre, så vil vente med at sætte ringene sammen til at jeg har lidt mere erfaring, og kan lave en stor taske, måske med flad bund, som jeg pt ikke har lært.

Her ses et nærbillede af de grønne ringe med Pickwick Green Tea teposen, den blir super flot med de dråber midt på foldningen.

Hvis du selv vil lære at folde flotte tasker af kaffe & teposer, så vil jeg anbefale dig at kigge på dette link:  http://genbrugblirguld.blogspot.com/p/tasker-af-plastikemballage.html

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Flettede tasker, Kreativ og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

6 svar til Taske fletteri – begyndelsen

  1. Linda siger:

    Dejligt du er kommet igang med skriveriet igen.
    Og hold da k…. hvor har du kommet langt, jeg er en lille smule misundelig.😉
    Jeg kan ikke finde min black currant taske her hjemme. Jeg skulle vise Lucy den igår og så kunne jeg bare ikke finde den. så kom jeg i tanke om at måske jeg havde glemt den hjemme hos dig sammen med tapen.😀
    Linda

  2. @Linda – Jaeh, er også glad for at jeg er kommet igang med bloggen igen, håber gejsten holder ved🙂

    Er nået ret langt ja, faktisk mangler jeg ikke møjt for at kunne samle en taske. Men kæmper mig videre derud af, og glæder mig til at der måske snart er bare én færdig.

    Jeg er ikke faldet over din taske herhjemme, ville ha opdaget hvis jeg pludselig havde to? Hmm…. gad vide hvor du så har lagt den *haha* Håber du finder den.

    Vi må snart finde en taske-folde-dag igen – det kunne være super hyggeligt🙂

  3. Linda siger:

    Øv!! Jeg håbede ellers at det var hos dig den var.
    så må jeg jo til den igen og lede videre herhjemme!

    Jeg det synes jeg helt klart vi skal, vi skal snart have en folde dag igen.

  4. @Linda – Desværre, gid jeg kunne hjælpe, men du må lede videre derhjemme🙂

  5. kan man købe en du laver af avis eller kaffeposer?🙂

  6. Hej Mathilde

    Tak for din kommentar. Om jeg tager imod bestillinger endnu, det er jeg ikke helt sikker på. Det er kun på hobbyplan jeg laver taskerne, men jeg vil gerne gemme din mail adrsse, og maile dig når jeg blir færdig med min næste taske af enten kaffeposer eller avis papir.

    Ellers skal du være velkommen til at kigge på min blog, jeg vil ligge taskerne ud når de er færdige, og hvis de er til salg vil det også stå på bloggen.

    Men er meget beæret over, at du kan lide mine tasker. Pt. er det kun den grønne som er til salg, ud af de 3 jeg fremviser i andet indlæg, skriv hvis du er interesseret i den. Den er lavet af Pickwick Teposer – Green Tea.

    Mvh. Henriette / Solsikkens-Sang

Skriv et svar

