Botanisk have


Idag ringede min kære mormor lige da jeg var stået op, og spurgte om jeg ikke havde lyst til at tage en tur med hende i Botanisk have, nu hvor det var så skønt vejr. Og jeg sprang med på ideén lige med det samme, fordi de lover jo dårligt vejr fra i morgen af. Og jeg ville gerne ud og nyde det idag, mens der stadig er solskin.

Så vi mødtes på Nørreport kl. 11.30 og gik hen til Botanisk have, på vejen havde vi købt en kage hver, og en ice-tea, som vi kunne nyde ovre på en bænk i skyggen. Det var dejligt forfriskende at få noget koldt at drikke, fordi nøøøøj hvor var det varmt idag, men man skal jo ikke klage, når nu solen endelig skinner.

Vi gik lidt rundt derinde, og nød det virkelig denne gang, vi var jo også derinde for omkring 1 måneds tid siden sammen med min kusine, men der var der heldagsregn, så vi nød det slet ikke på samme måde der. Idag skinnede solen vildt fra en blå himmel, og jeg fik taget en masse billeder af smukke smukke blomster.

Bla. fik jeg også taget dette billede, lidt for sjov – “Færdsel på isen forbudt” – jow jow – man gider måske ikke fjerne skiltet om sommeren, forståelige nok, men sjovt så det ud, på en dejlig sommedag.

Da vi skulle hjem, blev vi fanget mellem kl. 15-17 – der må man jo ikke bruge pensionist kort. Og da både min mormor og jeg er pensionister, tjah, så var der ingen vej uden om, vi måtte ty til bussen, da man jo ikke må bruge pensionist-kortet i toget mellem kl. 15-17. Men altså vi hoppede på en bus 15 ved hovedbanen, efter en dejlig gåtur ned langs strøget, og så hoppede mormor af ved Damhus-kroen, og skiftede til bus 123, som tar ca. en times tid for at komme helt til Hedehusene hvor hun bor, men det var det eneste vi kunne gøre. Jeg fortsatte så i bus 15, og blev kørt direkte til min hoveddør.

Det var en skøn dag, og jeg nød virkelig at være så impulsiv, og bare springe med ud af døren indenfor en time efter min mormor spurgte mig ad.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget . Bogmærk permalinket.

5 svar til Botanisk have

  1. Linda siger:

    Det lyder skønt!!

  2. Linda siger:

    Og jeg glemte at skrive
    Jeg synes dine billeder er super flotte!!!

  3. Så I så også udstillingen om “Hvaler i Botanisk Have” samt fandt i de to elefanter fra Elephant parade Copenhagen 2011, der står i Botaniks Have ?

  4. @Linda – Tak fordi du synes godt om mine billeder, har jo også fået nyt kamera, og det tar bare super flotte og nice billeder. Man kan virkelig komme tæt på blomster mm.

  5. @Tine – Vi så den faktisk ikke, men så en masse skilte med hvaler, hmm…. vi burde måske ha undersøgt hvad den gik ud på, vidste ikke der var en udstilling derinde. De to elefanter tror jeg dog vi så, så i hvert fald den ene, der står ud mod Gothersgade, den stod nemlig lige hvor vi gik ind 🙂

Skriv et svar

