Færdigt håndarbejde 2011, Strikning & Hækling

Suttesnore mm. for velgørenhed


I begyndelsen af marts lavede jeg disse suttesnore til fordel for børn i den 3. verden. Du finder dem til salg her:

www.hedehusene-arbejdsgruppe.dk

Synes de blev meget nuttede, de er med god klemmelås til at sætte på tøjet, samt en knap i sutte-enden, så sutten nemt kan skiftes ud.

Desuden har jeg lavet følgende, også til Hedehusene-Arbejdsgruppe, et halstørklæde, som du også kan se på hjemmesiden.

Og så har jeg lavet disse grydelapper i to forskellige farver, varm orange & mintgrøn, de findes også på hjemmesiden.

De tar omkring 2½ time at strikke i dobbelt helårsbomuldsgarn, det er jo lige til at overkomme, så hurtige resultater på disse grydelapper.

Så havde min farmor jeg væddet om hvem der kunne blive hurtigst færdig med et sjal, og jeg gav den virkelig en skalle i mandags, og hæklede 50g af de 100g som sjalet skulle være, på kun 8 timer mandag, og så hæklede jeg utroligt meget om tirsdagen i denne uge også, og så vupti så var det færdigt – behøver jeg sige at jeg vandt – farmor kunne slet ikke følge med – denne gang – normalt er det hende som vinder, men denne gang ville jeg ikke ha det gik sådan.

Du kan finde alle disse lækre ting til salg her.

2 thoughts on “Suttesnore mm. for velgørenhed”

  1. suttesnorene er rigtig søde!!
    Dem tror jeg gerne at jeg vil have opskriften på.

    Hvilken slags garn er de lavet i??

    Også tillykke med sjalet!!! 🙂
    du har virkelig knoklet med det!!!

    Linda

  2. @Linda – Suttesnorene har jeg fundet opskriften på nettet, du finder dem lige her: http://glaphuset.blogspot.com/2009/12/nu-holder-suttetyven-sig-vk.html – De er lavet i bomuldsgarn, og det er jo kun fantasien som sætter grænser på hvordan man kan kombinere farverne – man hækler rundt og rundt, så der kan også skiftes farve for hver omgang, eller som jeg har gjort, kun med yderste kant i en anden farve.

    Og tark, jeg knoklede også helt vildt med sjalet, og blev færdig den dag hvor vi sås – bare senere om aftenen *Ser stolt ud*

    Håber i har haft en god tur til Fyn, jeg glæder mig til at vi ses på onsdag 🙂

Skriv et svar

