Hjemmelavet julegaver 2010


Med en “smule forsinkelse”, vil jeg viser jer de hjemmelavede julegaver det blev til julen 2010. Jeg var lidt sent ude med den ene af gaverne til min ene veninde, så kunne ikke vise det hele frem, før jeg havde givet hende gaven, og da dette nu er gjort, vil jeg lige vise nogle billeder.

Af noget pom-pom garn har jeg strikket et halstørklæde til min veninde Laura. Retstrikket – men lidt svært a strikke da garnet jo variere fra tykt til tyndt hele tiden. Men det lykkes da, selvom at det ikke ligner de andre halstørklæder som laves af pom-pom garn, men what ever, jeg synes at resultatet blev meget godt. (Meningen var at de skulle ligge ved siden af hinanden pom-pom’erne men det var altså drøn svært)

Et par sokker i varme farver til min veninde Birgit, som ønskede sig nogle hjemmestrikkede sokker i julegave. De er lavet af Coop’s strømpegarn på pind 2½.

Et par sokker til min dejlige kæreste Michael, som han blev rigtig glad for. De er også lavet af Coop’s strømpegarn på pind 2½.

Sidst men ikke mindst strikkede jeg dette vamsede halstørklæde til min veninde Vivi. Det er noget lækkert blødt garn, købt i Aldi.

Jeg “plejede” også at lave hjemmelavede grydelapper til hele min familie, men altså, nåede det ikke i år pga. flytning og alt muligt andet. Plus de nok har rigeligt med grydelapper efterhånden, da jeg har givet dem det i 3-4 år efterhånden.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Færdigt håndarbejde 2010, Strikning & Hækling og tagget , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Hjemmelavet julegaver 2010

  1. vivi siger:

    Ohh jeg er sååå glad for halstørklædet søde🙂
    Det er så lækker blød og har en helt perfekt længde.
    Looove it :-)))

  2. @Vivi – Det er jeg bare så glad for at høre, det betyder meget for mig, at du kan li’ det jeg laver🙂

Skriv et svar

