Mit 7. par sokker


Jeg har lavet mit syvende par sokker, og disse er EKSTRA lange, og super lækre, jeg har lavet et par før, som havde et skaft på 30 cm, men dette par er 45 cm i skaftet, og de går helt op til knæet, vildt lækkert må jeg indrømme.

Jeg har strikket dem 2 ret og 2 vrang, i noget lækkert tykt sokkegarn fra “Stof og stil” hvor jeg i januar 2009 købte 10 nøgler, og har brugt godt og vel lidt over halvdelen på 2 par sokker, så mon ikke der kan blive et par mere ud af ialt 10 nøgler til 100 kr. det synes jeg er super fedt, når nu de blir SÅ lange som jeg virkelig har ønsket mig længe, og det er utroligt blødt garnet at strikke i.

Jeg ærgre mig helt over at jeg ikke købte mere garn da det var der, fordi jeg nyder virkelig at strikke på pind 3½ i stedet for 2½ – det gir virkelig en stor forskel, og det går også langt hurtigere at strikke dem, end et normalt par sokker, som jeg aldrig kunne finde på at strikke med et skaft på 45 cm, det ville jo tage en krig!

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Færdigt håndarbejde 2011, Strikning & Hækling. Bogmærk permalinket.

2 svar til Mit 7. par sokker

  1. lindasnetsted siger:

    Hvor er de fine!!
    Sådan nogle vil jeg også have😉
    Men jeg er ikke parat til at strikke dem selv endnu!!

    Linda

  2. @Linda – Tusind tak – de er også bare utroligt lækre, og det er dejligt at garnet var tykkere end almindeligt strømpegarn, så går det hurigere med sådan et langt skaft.

    Mon ikke det kommer en dag, at du får lyst til at strikke nogen selv, i så fald vil jeg anbefale tykkere garn, så du ikke kører surt i det🙂

Skriv et svar

