Hverdagen

En lille julegave til mig selv *Wee*


Idag har jeg været i “Daells Bolighus” og købe en lille ekstra julegave – helt til mig selv *Wee* Jeg har siden jeg flyttede til Rødovre ønsket mig et vitrineskab, gerne hvidt – og gerne noget der så lidt “gammeldags” ud med flotte udskæringer og sådan. Idag gik drømme i opfyldelse. Nytårsaften var min far og jeg ude og se på vitrineskab i “Daells Bolighus” og “Biva”. Faktisk fordi jeg i Biva kataloget havde set et højt vitrineskab med glaslåger hele vejen ned, og en skænk der kunne stå til højre for vitrineskabet, men tænkte det måske blev for mokket, i forhold til hvor meget vægplads der reelt var.

Men inden da ville vi lige runde “Daells Bolighus” og sikre mig, at der ikke var noget der, som jeg hellere ville have, og så ville vi køre i Biva og måske købe det de havde, når vi havde målt op derhjemme altså. Men så skete der der, at det i “Daells Bolighus” var langt mere robust, og flottere og passede bedre i målene. Så vi endte med at købe det.

Hver del var sat 200 kr. ned ca. så der var også penge at spare *Weee* Det tilbud “Biva” havde, galt også kun til og med 31/12 2010, og vi var der kl. 11 og de lukkede kl. 13, så vi havde 2 timer til at komme hjem, måle op, og tilbage og købe det, og det kunne jeg slet ikke overskue nytårsaften, så derfor kørte vi derfra, uden at købe noget. Og så har jeg tænkt over det med vitrineskabet, og idag kørte vi ud og købte det i “Daells Bolighus”.

Vi fik udlevet hele 8 mellemstore kasser, og undrede os lidt, men tjekkede varnenumrene, som burde være rigtige, og vi kom også hjem, pakkede dem ud, og opdagede at det vi var igang med at samle, havde skuffer i sig! UPS! Mega ups! fordi ser du på ovenstående billede, tager det ikke mange sekunder at tjekke at skabene er uden skuffer!

Derfor måtte alt bæres ned fra 2. sal igen, ind i bilen, ud til butikken, snakke med en medarbejder, for at konstatere at de havde tastet et enkelt tal forkert, og derfor var vi kommet hjem med 6 forkerte kasser, som vi så kunne returnere ude i “udleveringen” , gå ind i butikken og købe det skab vi oprindeligt ville købe, ud og hente det i udleveringen, ud i bilen, og hjem og op med 4 nye kasser på 2. sal. Puha, sikke en mas.

Så gik vi ellers igang med at pakke ud, og samle, 1. underdel gik meget godt, den blev samlet på en times tid, næste gik også fint, indtil vi skulle til at sætte hylderne i, så havde vi vendt midtersektionen forkert, hvilket betød at HELE underskabet måttet skilles af igen!!! UPS! Alt blev skruet fra hiannden igen, og vi vendte midterstykket, fordi de havde været så fjollet fra fabrikken, at de ikke bare havde lavet huller hele vejen ned på midtersektionen, så man kunne sætte hylderne som man ville! Hmmm to bad!

Men vi fik det vendt, og så samlet på ny, og så stod er pludselig 2 flotte underskabe. Så gik vi igang med overskabet, som var prikken over i’et, og virkelig pyntede. Men alt i alt tog det omkring 7 timer, med at hente, køre tilbage, bytte varer, og samle, så vi er godt trætte i aften, tror bestemt også min far er det, ovenpå en lang dag.

Men det var utroligt sødt af ham, at hjælpe os med at samle det. Vi var et godt team 🙂

Skriv et svar

