Juletræspynt


Kæresten og jeg har besluttet os for at vi godt kunne tænke os en lille bitte juletræ i år. Bare sådan et nuttet et på 80 cm eller lignende. Og det har jo gjort at jeg er gået totalt i selvsving over at lave juletræspynt – ja, det er faktisk gået så meget over gevind, at vi snart må skære hul i loftet til overboen, så vi kan få plads til et 3 meter højt træ😉 Ej, overdrivelse fremmer forståelsen – men jow, jeg har hæklet og gjort ved. Og jeg vil da mægtigt gerne vise jer noget af det som jeg har lavet.

Først og fremmst har jeg hæklet 30 julehjerter 6 stk. af hver farve, rød, grøn, sølv, gul og hvid. Opskriften finder du her, hvis du skulle få lyst til at svinge hæklenålen lidt🙂 De er utroligt nemme når først man kommer igang, ja – det er let nok at sige, men det er altså ikke mindre end sandt. Da jeg havde lavet de første 2 kunne jeg opskriften udenad, og vupti pludselig sad jeg med 30 julehjerter *weeee*

Dernest gik jeg igang med en guirlande – eller rettere fandt nogle vipler som jeg har hæklet, og sat på en lang snor. De mangler dog at blive strøget, de krøller og ser herrens ud lige nu, men skal nok ligge billeder ind, når jeg har fået strøget dem. Der har jeg først lavet en med 50 vimpler i bomuldsgarn i alverdens farver af restegarn. Og så er jeg nu igang med endnu en guirlande i hæklegarn, i sølv, rød og grøn. Men der mangler jeg lidt endnu.

Sidst med ikke mindst fik jeg lige et “flip” og flettede 14 julestjerner her til aften, i noget rigtigt flot papir. Resultatet synes jeg selv blev ret godt, jeg er i hvert fald tilfreds, i stedet for at de blot var ensfarvet hvide, og små, disse er i en lidt større størrelse end normale julestjerner. Og at de er stribede, ternede, prikkede og med hjerter, det gør dem jo ikke mindre nuttede😉

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Færdigt håndarbejde 2010, Jul, Strikning & Hækling og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Juletræspynt

  1. Marlene siger:

    Søde stjerner, men hvor finder du papiret, for svært at finde strimler, eller papir med tryk på begge sider.

    Julehilsener

    Marlene

  2. Hej Marlene

    Tak for din kommentar, og velkommen til min blog🙂 Stjernestrimlerne fandt jeg såmændt i Netto, de kostede ikke engang en bondegård, måske 20-30 kr. og de blir større end de alm. i hvidt papir. Men det er 2 uger siden jeg købte dem ca. så er ikke sikker på at de har dem længere. Men prøv at kigge i din egen Netto.

    Mvh. Henriette

Skriv et svar

