Flag-ranke


1½ uge før min fødselsdag, fandt jeg denne geniale opskrift på hæklede flag, og jeg fik fluks igang med at hækle derud af. Det var sidste dag jeg skulle være på mit kursus på Østerbro, og læreren hjalp igang, men kunne ikke ændre meget på det jeg ikke forstod, så om jeg har lavet en eget design, eller hvad, det vides ikke, jeg har i hvert fald tilføjet en maske et eller andet sted, for at det hele formede sig bedre 🙂

Men ellers kan du finde opskriften her, en blog jeg er begyndt at læse – som laver utroligt meget flot håndarbejde, og ligger ofte opskrifter ud på sin blog, så kig forbi Karen Klarbæks Verden og lad dig inspirere.

Jeg nåede at lave 2 flagranker inden d. 22. oktober hvor jeg jo måtte give op på min fødselsdag, og hækle dem jeg havde sammen, så de var klar til fødselsdagsfesten dagen efter.

Den ene flagranke blev på 22 flag, og den anden på 15 flag, så jeg har haft god turbo på hæklenålen må jeg indrømme. Begyndte torsdag d. 14 oktober og sluttede fredag d. 22 oktober, så det er ikke engang 1½ uge – men en uge og 1 dag. Puha, det var også stressende, men utroligt sjovt samtidigt.

Men der går lidt tid før jeg får et flip om at lave endnu en – godt nok er opskriften utrolig sjov, og let når man først har lavet 2-3 flag, så sidder den på rygradden. Og så tar det ene bare det andet, og pludselig sidder man med 37 færdige hæklede flag til en flot flag-ranke. Håber du vil nyde billederne her i indlægget, og lade dig inspirere og hoppe over og printe en opskrift ud.

Du kan også finde et opskrift på hvordan du syer de hvide sting på flaget, jeg valgte dog at hækle dem på med kædemasker, da jeg gættede mig til at det var langt hurtigere. Men hvilken vej du vælger, skal du da lige ha opskriften til kædesting her.

Jeg har set flere steder at de ikke kun bruges til fødselsdage, men også til at sætte på juletræet, så jow jow, måske var dette også en idé, og så er det bare med at komme igang. “Julen er jo lige om hjørnet” 😉

Eller også er den ikke, jeg synes faktisk julen kommer tidligere og tidligere hvert år, måske er det også bare fordi at jeg netop har haft fødselsdag, og så vupti 1-2 uger senere, er der reklamer i tv’et og i ens postkasse, med køb ind til pakkekalender, køb julegaverne nu og spar så og så mange procent, “ja ja – skal nok” – hehe – men altså, puha, får helt julestress, på den ikke så fede måde, når de sætter det op som om juleaften er i morgen – der er jo lidt over 1½ måned til endnu!

Så må lige slå koldt vand i blodet, og måske blot sætte mig til at hækle nogle flere af disse flagranker, eller måske begynde på nogle andre flagranker som jeg også har set på nettet. Hvem ved, der er nok at ta fat på i hvert fald, hva angår at være kreativ, og jeg NYDER det i fulde drag, det er så dejligt at kunne udtrykke sig kreativt, jeg elsker det.

Og behøver jeg sige, at min familie som var her til min fødselsdag, virkelig beundrede mine flotte hjemmelavede flag-ranker?!? Selvfølgelig gjorde de det, og synes det var flot at jeg havde nået så mange på så kort tid. Er lidt pavestolt 😉

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Færdigt håndarbejde 2010, Strikning & Hækling og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

