Hverdagen

1-2-3 på plads i en fart


Nu er flytningen vel overstået, og jeg er super glad for den dejlige hjælp som hele min skønne familie gav mig igår. Vi mødtes kl. 10 i min lejlighed i Roskilde, min onkel havde lånt en mellem-stor flyttebil, så vi ikke var så afhængige af vejret, om det regnede eller ej, og det var super, selvom at vejret dog holdt tørt hele dagen.

Soveværelse med vindue ud mod altanen

Det tog vel 1 times tid, at flytte det hele ud af lejligheden, samt ta det med fra kælderen som skulle med. Jeg lader loppetingene stå, da jeg jo skal på loppemarked i Hedehusene d. 4. september, og skal først aflevere lejligheden 30. september.

Vi havde dog planlagt at vi liiiige skulle svinge om Daells bolighus, og hente min nye sofa, men der var slet ikke plads til den med det store flyttelæs, utrolig hvad man kan ha i en 1 værelses lejlighed – hehe 🙂

Soveærelse med kig ind til stuen

Så vi kørte direkte mod Rødovre, og kørte lastbilen ind foran blokken, og så læssede vi det af der skulle i kælderen først, og så fik jeg stablet det godt og grundigt derinde. Det er langt mindre det kælderum jeg har nu, så det er med at organisere det ordentligt.

Sofaen og lænestolen i stuen

Imens fik alle de andre båret en masse ting op i lejligheden, og jeg hjalp til da jeg var færdig med kælderrummet. Det tog måske en times tid at læsse af her også, og mine 2 kusiner og den enes kæreste kom også og hjalp her i Rødovre, så vi var pludselig mange. Hvilket var dejligt nok. Da bilen var tom, kørte vi så ud og hentede sofaen, det var hurtigt overstået med betalingen, men vi måtte vente lidt på den ude i vareudleveringen, men den kom da langt om længe, og så kørte vi hjemad igen. De fik båret den op, og jeg sidder i den nu, og den er bare super lækker 🙂 Det er sådan en med chaiselong, det har jeg længe ønsket mig, og nu har jeg pladsen til det *Weee*

Da vi havde pakket lidt ud og sådan, kørte min mor ned og købte nogle pizzaer, og det var rigtigt rart med noget mad, jeg havde ikke spist så meget til morgenmad, jeg var død spændt på at flytte nemlig.

Badeværlese

Da vi havde spist, hjalp de lidt mere til med at pakke bogreolen, og tøjskabet ud af kasser. Og så tog de fleste hjem, men min mor og mormor blev og min mor satte bla. mit tv, dvd osv. til, og mit internet, så jeg lige kunne klare mig. Mormor hjalp mig med at pakke de sidste kasser ud. Og kl. 19.30 ca. tog vi og bar de sidste tomme flyttekasser i kælderen, utroligt at jeg allerede var færdig med at pakke dem alle ud der. 26 stk.’s har der været ialt af flyttekasser, så det er meget godt klaret, plus alt det løse, i blå IKEA poser osv. Puha, jeg var også godt kvæstet da jeg lagde mig på sofaen og slappede af.

Køkken

Snakkede lidt over en time med kæresten, det var rart at snakke med ham, og jeg glæder mig helt vildt til at vise lejligheden frem til ham i aften, hvor han kommer herhjem. Tror også han glæder sig, til at se mit nye hjem.

Altan

Så nu bor jeg her så, og er utrolig tilfreds, det må jeg sige. Den er så dejlig og stor og rummelig lejligheden, og bare det at man føler man får mere luft imellem møblerne, det er jo bare rart. Og så er her altan, det har jeg nok nævnt før, men hold da op hvor er det bare lækkert 🙂

6 thoughts on “1-2-3 på plads i en fart

  1. Tak for kigget rundt i dit nye hjem og tillykke med du allerede er kommet så godt på plads.

    Forhåbentligt kommer du til at få masser af glæde af din altan i løbet af sensommeren samt det tidlige efterår, og til jul kan du vel have et lille juletræ med lys på stående derude.

    Dit badeværelse ligner vores, bort set fra, vores er spejlvendt i forhold til dit.

    Send mig lige en mail, når du har tid til, vi kan ses.

  2. @Tine – Velbekomme, det manglede da bare at jeg lagde nogle billeder ud, til alle jer nysgerrige mennesker 🙂

    Jeg har allerede super meget glæde af altanen, den er så dejligt at man kan komme lidt ud, og den er overdækket, så man kan ligefrem sidde derude når det regner.

    Juletræ – tjah, nu må vi se. Den tid den glæde, lige nu tænker jeg ikke lige i de baner.

    Jeg skal nok lige give lyd fra mig når jeg har tid til at ses 🙂

  3. Tillykke Henriette,
    Den lejlighed ser rigtig fin ud.
    Og det var da godt nok en smertefri flytning, allerede på plads sammen aften.
    Respekt!!!
    Jeg glæder mig til at se den.
    Linda

  4. Hej Linda

    Tak for rosen af min lejlighed, kan godt forstå du glædder dig til at se den – den er også vildt lækker og meget større end den tidligere. Du skal være hjertens velkommen til at kigge forbi en dag hvis du har lyst 🙂 Om du kan cykle, vurdere du selv, måske er der for langt. Ellers kører C toget jo lige hertil 🙂

    Ja – respekt for at være på plads samme aften, det kunne ikke siges på en bedre måde *Smiler* Jeg er også selv ret stolt, og stolt af min dejlige familie som hjalp mig helt vildt meget.

    /Henriette

Skriv et svar

