Hverdagen

3 dage til indflytning – og stort set klar


I søndags hyggede jeg mig hele dagen hjemme hos kæresten, og kunne slappe af – og ikke tænke så meget på flytning og at skulle pakke ned osv osv.

I mandags var min mor og jeg så inde i lejligheden igen, vi skulle vente på at mit nye klædeskab blev leveret. Vi kørte derind så vi var der ved 10.30 tiden i lejligheden, og han kom med skabet kort tid efter. Efter at han havde hjulpet med at bære de mange dele op på 2 sal, og vist os hvordan man samlede første skabs-sektion, stak jeg ham altså 100 kr. mere, og sagde at ham og hans kone kunne dele en god flaske rødvin om aftenen, det var jo helt til grin, den leveringspris på 50 kr. som vi havde aftalt, det var uhørt billigt. Og når han så også hjalp med at bære op, hmmm….. synes sku det var fair nok at han fik lidt ekstra 🙂

Da han var gået, gik vi så igang med at samle de resterende 3 sektioner, det tog vel 1½-2 timer, så stod der et fint klædeskab i min nye lejlighed. Vi havde så taget en hel bilfuld med derind, som jeg satte ind i det nye skab. Bagefter vaskede jeg hele køkkenet af alene, min mor havde fået mega ondt i armen, og måtte slappe lidt af, så hun satte sig og lavede lidt på computeren, mens jeg arbejde lidt videre. Ville gerne være i god tid, ang. køkkenet, da min farmor og jeg skulle derind idag.

Igår var jeg i Distriktscenteret, hun fik lidt af et chock, da jeg kom derned, og sagde at det var nok sidste gang jeg kom derned. Hmmm….. men hva kan jeg gøre, hun har haft ferie i 3 uger, og alt dette med flytning er jo sket i hendes ferie. Men hun tog det nu meget pænt, vi fik ordnet en masse praktsike ting, om hvad hun skulle skrive i det brev til mit nye Distriktscenter i Rødovre. Jeg måtte dog cykle derned i øs-pjask-regnvejr, og lignede en druknet mus da jeg kom derned, og ligeledes da jeg kom hjem, men jeg klarede den, og det er det vigtigste 😉

Idag onsdag har min farmor så hjulpet mig med lejligheden, jeg fik pakket resten af køkkenet ned igår, og det hentede vi så og kørte ud til Rødovre idag, plus en masse ander ting, som kom ind i klædeskabet. Vi fik pakket de 4 store kasser ud med køkkenting. Og så vaskede vi alle vinduerne af, og hold da op hvor var de beskidte, de har ikke været gjort rent i flere år!!! Vi måtte skifte vand hele tiden, det blev helt sort nemlig, ogs å kørte man bare møjet rundt i stedet for.

Da vi havde ordnet vinduerne, og spist frokost, tog farmor en kop kaffe, og jeg en juice, og vi slappede af ude på min nye altan, mens regnen silede ned udenfor, det var vildt hyggeligt.

Så kørte vi mod Roskilde igen, og smuttede lige forbi Hedehusene på vejen, og bestilte en bod til farmor til loppemarkedet d. 4. september i byen. Jeg skal selv stå dernede, men desværre var pladsen ved siden af mig optaget, så hun tog en næsten overfor, hvor hun vil gøre reklame for Terre Des Hommes, og sælge ud af garnting og sådan.

Da vi kom til Roskilde foreslog farmor at vi sagtens kunne lave lidt her også. Så vi gik igang med at vaske bogreolen af og støvsuge bag fjernsynet, under sengen osv osv. Vi nåede en hel massse og synes vi havde fortjent en stor flæskestegs-sandwich fra “Den sorte gryde”, og hvis nogen kender den, så ved de også at deres burgere er VILDT store, og vi blev SÅ mætte, og måtte begge levne, men farmor tog det med hjem til hunden, så det gik ikke til spilde.

Da hun var gået, slappede jeg af med en times tv, og gik så kold ovre i sengen, og sov 1½ time. Dejligt med en lur, men nu frygter jeg at jeg ikke kan sove i nat, men håber på det bedste.

I morgen håber jeg at jeg kommer på kursus, jeg er godt nok smadret, men det kan være jeg ser anderledes på det i morgen. Plus det ville være godt at komme ud og opleve noget andet end flytning.

Fredag har min mor lovet at hjælpe til med det sidste, så jeg er HELT klar til flytteholdet kommer lørdag. Og jaeh, lørdag går det så løs, hvis nogen skulle være i tvivl 🙂 *Weeee*

One thought on “3 dage til indflytning – og stort set klar

  1. Du er der allerede nået langt og forsat god arbejdslyst samt held og lykke med den endelige flytning på lørdag.

    Jeg glæder mig til at se lidt billeder fra dit nye hjem om ikke via bloggen så måske når vi ses

Skriv et svar

