Nu har jeg overtaget lejligheden *Weeee*


Jeg fik min nye lejlighed allerede igår, overtagelsesdatoen hed den 15/8, men var heldig at få den denn 13, og så af alle dage – fredag d. 13, håber ikke det bringer uheld – hehe. Men dagen igår gik fint.

Min mor og jeg var ude og se lejligheden alllerede i mandags, og måle den op, og var så ude og se på sofa i Daells bolighus, en lækker flyder med chaiselong, nøøøj hvor var den fed. Den har jeg så gået og tænkt lidt over siden i mandags, og igår fredag kørte vi så ud og reserverede den.

I mandags var vi også ude og kigge på køleskab, min mor havde set et godt et til 2.999 kr. sat 2.000 kr. ned, med 3 fryseskuffer for neden, og vidst 3 hylder og skuffer i køleskabet. Det var også vildt lækkert, og jeg endte med at købe det, med levering og 5 års forsikring. Men det er også godt investeret tror jeg. Som han sagde, kunne jeg tabe det ned af trapperne, hvis jeg flyttede igen indenfor 5 år, og så ville jeg få et nyt, så ja, selvom at jeg nu ønsker at blive boende i den nye lejlighed i mere end 5 år, kan man jo aldrig vide hvad der sker, vel?

I fredags kørte min mor og jeg så ind til Rødovre igen, og fik nøglen på ejendomskontoret. Vi havde så bestilt køleskabet til leveing mellem kl. 11-15, og mens vi sad og ventede på at han kom, så kom der nogle og gjorde lejligheden rent. De var vildt flinke, og gjorde meget mere rent end de umiddelbart skulle fra boligselskabets side. De pudsede vinduer, og ordnede badeværelse, og køkken, og vaskede gulve i hele lejligheden. Den var også bare SÅ støvet, pga. at de havde slæbet gulvene, hvilket jo var rart nok, men hold da op, man kunne ikke sætte en hånd nogen steder, uden at få støv på sig. Så rengøringen var super duper.

Køleksabet kom så kl. 13, og da han havde kørt det op via en smart gå-på-trapper-maskine, så installerede han det lige, og så kunne vi ellers drage videre. Vi kørte så i Daells bolighus og reserverede sofaen til på næste lørdag, så den er klar til afhentning. Og bagefter kørte vi ud og så på et brugt klædeskab, som jeg havde set via Den Blå Avis. Det var utroligt flot, og kostede kun 500 kr. og de havde skrevet på annoncen at de gerne ville skille det ad, og levere det, så det spurgte jeg om hvad ville koste, og da det jo kun skulle køres meget kort, så sagde den flinke mand, at han ville gøre det for 50 kr. Jeg endte så med at købe en lille kommode også, til 100 kr. så 650 kr. ialt. Det var dælme billigt 🙂

Så var vi også godt smadrede igår, så der tog jeg bare hjem og slappede af. Idag har jeg så pakket flere flyttekasser, var allerede oppe på 20 flyttekasser, som jeg har pakket over 2 dage. Og idag fik jeg så kun pakket 3 kasser, men var også rigtig ugidelig idag, så lige meget hjalp det da jeg gik igang.

Senere idag, har vi så været i Frederikssund, og hente det komfur, som tidligere lejer har kørt væk fra lejligheden, fordi KAB har en regel om at lejligheden skal tømmes totalt. Så hun har kørt det til Frederikssund, og jeg har så hentet det igen idag, og installeret det selv samme sted som hun pillede det ned for 1 mdr. siden. Fjollet? Ja, det må man nok sige….. og så i alt det regnvejr som det har været idag, puha, er dælme træt af regnvejr efterhånden.

Vi kunne dog kun få el-ovnen til at fungere idag, men vi spørger lige viceværten, om der kan være midlertidigt lukket for gassen, siden at vi ikke kunne få det til at virke. Hun har jo lovet at det fungerede.

Efter vi havde kørt komfuret hjem til Rødovre, ved hjælp af min søde moster, onkel og mor, så kørte de hjem til dem, og jeg tog videre ud mod kæresten. Hold da op det var noget af en krig, og så i regnvejr. Jeg lignede jo en druknet mus, efter den tur. Puha – nu ligger jeg under tæppet, og hygger med med computeren, det er meget dejligt, med lidt varme igen.

Nå men, ellers skal ugen bare gå med at pakke flere ting ned i kasser, og gøre klar til flytningen på lørdag. Jeg GLÆDER mig som et lille barn, til at skulle bo i den nye lejlighed, det blir SÅ fedt.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Nu har jeg overtaget lejligheden *Weeee*

  1. Tillykke med den nye lejlighed og med du allerede er nået så langt med din flytning og tak for statusreporten.

    Forsat god arbejdslyst samt hel og lykke med flytningen.

  2. Septemberliv siger:

    Tillykke med lejligheden. Det er noget helt specielt at skulle flytte til noget nyt.

    Kan bare ikke helt forstå at det er dig der skal hente det komfur, når det nu er taget med ved en fejl…
    Men nu er det på plads og du fortsætte nedpakningen.

  3. @Tine – Velbekomme, synes der manglede en statusrapport herfra, så det fik jeg lige skrevet ned igår, skal nok holde jer opdateret. Og jeg vil knokle videre med flytningen. Der er stadig meget at se til 🙂

  4. @septemberliv – Tak for tillykke, ja du har ganske ret, det er helt vildt specielt at skulle flytte i noget nyt og spændende. Jeg glæder mig også bare helt vildt.

    Komfuret er ikke taget med “ved en fejl”, men KAB (boligselskabet) siger at lejligehden skal ryddes totalt, og jeg skal selv sørge for nyt komfur og køleskab. Hende der fraflyttede lejligheden, skulle dermed tømme lejligheden totalt inkl. komfuret skulle ud. Jeg havde så fået hendes tlf nr. og ringede og sagde jeg var int. i at købe det. Men da jeg så på lejligheden, FØR hun skulle være ude, anede jeg jo ikke om jeg fik lejligheden, hun var f.eks. ude af lejligheden d. 15/7, og jeg fik den vidst omkring d. 20/7, derfor besværet med køleskabet.

    Men gir dig ret, det er vildt besværligt – og virker ret åndsvagt, at skulle fjerne det, og så hente det selv samme køleskab, og installere det igen. Hehe – nogle gange er boligselskaber altså lidt fjollede!

    Men ja, nu vil jeg pakke videre, og se at blive klar til på lørdag 🙂

Skriv et svar

