En ny begyndelse :-)


Fra d. 16 august får jeg en ny lejlighed – beliggende i Rødovre. Jeg bor jo i Roskilde nu, og har savnet København, og det at være tæt på mine venner & kæreste derinde i et godt stykke tid efterhånden. Og siden juletid, har jeg søgt aktivt for at få en lejlighed nær København igen. Sidst jeg boede derinde, var det jo i Vanløse, nu blir det en smule længere væk fra centrum, men stadig accceptabelt, og man kan komme derind på kort tid.

Lejligheden er på 55 kvm. Der er stue, soveværlse, gang, toilet og seperat køkken, det sidste glæder jeg mig meget til at få. Lige nu er køkknet jo ud i et med stuen, kun opdelt af en skillevæk med 3 højskabe.

Jeg får også en altan *weee* hvor heldig har man lov at være – jeg glæder mig SÅ meget til at få en altan, jeg kan spendere tid ude på, og sidde og hygge mig. Lejligheden ligger på 2. sal, og jeg håber jeg kan have kattene ude på altanen, uden der sker noget. Ellers må jeg sætte noget hønsenet op eller noget. Men kattene har i 1998/1999 boet i en lejlighed med altan, så de har prøvet det før, så mon ikke det går igen.

Lejligheden er ikke forsynes med køleskab og komfur – så jeg må ud og købe nyt af det. Komfur kan jeg måske købe af hende som boede der før, hun har et til salg, men jeg skal jo også ha det hentet, og hun har kørt det helt til Frederikssund, så det er lidt nedtur, men nu må vi se. Køleskab skal jeg ud og ha, har set et okey et til 2.500 kr. et “Scan Cool” med 3-4 hylder i køleksabet, og 2 hylder for oven til fryser. Det virker ret godt, men jeg vil også gerne købe et brugt, hvis det er, det skal blot være et der ikke sluger så meget strøm.

Desuden har jeg solgt min Ektorp sovesofa pga. at den var så tung, at jeg aldrig ville få den slæbt op på 2 sal, lige gyldigt hvad jeg ville gøre. Så den solgte jeg til en sød pige, som så skulle ha den op på 3. sal – hehe. God fornøjelse siger jeg bare!

Jeg kunne godt tænke mig en alm. sofa med chaiselong. En som ikke behøver at være en sovesofa, men hvor man kunne ha 1 overnattene gæst, som kunne ligge udstrakt på sofaen, uden at skulle ligge på armlænene med hovedet og benene. Jeg leder og leder, men det er svært at sige om hvilket jeg kunne tænke mig. Pga. vi ikke troede jeg fik lejligheden, da jeg var nr. 10 til at få den. Så vi målte den ikke op eller noget. Så det er lidt svært at købe sofa endnu.

Må også ha et nyt klædeskab, som jeg skrev tidl. var mine nuværende skabe jo indbyggede. Så dem får jeg ikke med, men altså igen, kan ikke købe noget før om 14 dage, da jeg skal måle soveværelset op først. Ved heller ikke om jeg vil ha skydedøre, eller alm. låger, og om hvor stort det skal være, om det skal fylde hele endevæggen eller hvad.

Nå – men masser af tanker om flytning, det må jeg sige, det kredser rundt inde i mit hoved, og jeg er somme tider ved at blive lidt bims af det. Men må prøve at ta det stille og roligt.

Jeg har også nogle få ting til salg af møbler, hvis du er interesseret i enten et skrivebord/computer-reol, en CD-reol eller en kontorstol, så kig her: http://solsikkeshoppen.wordpress.com/ – og derefter klik på møbler ude i menuen.

Så her ser en smule tomt ud efterhånden, ingen sofa, og ingen computer-reol, sååååå – men det er dejligt nok med lidt luft i “landskabet” – og snart vil det også være tid til at pakke ned, og så er der god plads til dette.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til En ny begyndelse :-)

  1. Endnu en gang tillykke med den ny lejlighed og held, lykke samt rigtigt god arbejdslyst med hensyn til den forestående flytning.

  2. @ Tine – Tak for tillykke, jeg glæder mig også bare super meget til at flytte 🙂

Skriv et svar

