Minde om min dejlige Morfar


Idag d. 14. juli 2010 er det præcis et år siden at min mor ringede og fortalte mig den sørgelige nyhed, at min dejlige, skønne og vidunderlige Morfar var død. Jeg husker at jeg var sønderknust da jeg hørte det fra min mor af, og hun var allerede på vej over for at se ham en sidste gang. Men jeg passede katte i de dage, så kunne ikke bare rejse fra 4 katte, og tage med.

Egentligt tror jeg også det er fint nok, jeg vil hellere huske min dejlige Morfar som den han var, og ikke som han var da han var taget afsted fra denne jord, og hans sjæl allerede var i himlen. Jeg vil helst huske ham for det menneske han var, og ikke som den krop der lå tilbage.

Han var en vidunderlig Morfar, selvom at jeg kun så ham i sommerferierne – så holdt jeg utroligt meget af ham. Husker mange gode ting fra min barndom, som jeg vidst også skrev sidste år, ved denne tid. Omkring at han sad ved sit skrivebord, og røg cigar og talte i Walkie talkie dengang han bodede i Hedehusene stadigvæk.

Da jeg stadig var barn, flyttede han til Bornholm, og jeg så ham ikke så meget som jeg ellers havde gjort i min tidlige barndom. Men jeg tænkte ofte på ham, og glædede mig altid til at vi skulle over og besøge ham om sommeren.

Nu ved jeg dog, at han sidder oppe i himlen, og kigge ned på os alle, det er faktisk en rar følelse, at vide at man har ham liiiiige tæt på én, han vil altid være i mit hjerte, og jeg vil altid savne ham.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

