Hverdagen

Sommer, sol & søndag


At det er sommer udenfor, kan man vidst ikke komme udenom for tiden. Puha – det er næsten ikke til at holde ud, mit termometer herhjemme i lejligheden, har når solen er “værst” været oppe på 43 grader i solen, ovre ved vinduet. Gudskelov sidder jeg ikke ovre ved vinduet, men gerne i lænestolen eller sofaen, men varmt – det er her stadig, nok over 30 grader inde i lejligheden, om eftermiddagen hvor solen er “værst”.

Og når jeg siger værst, er det jo blot fordi, at det er “næsten” ikke til at holde ud, men efter man sådan har gået og hungret for at sommeren skulle komme, så skal man jo ikke brokke sig. Så det gør jeg ikke, altså brokker sig, siger bare at her er VARMT!!!! Vildt meget varmt – men et koldt bad kan gøre underværer, og dem ryger der et par stykker af i denne hedebølge. Og vand, det drikker jeg også en hulens masse af, det er dejligt at der altid er noget på køl i køleskabet, og man bare kan fylde op, og gå ud og hente, når heden er ved at slå én omkuld.

Ud over at prøve at holde varmen ud, har jeg også været på “Spejdernes Genbrugs-loppemarked” i Farum i weekenden. Det er hver d. 1. lørdag i måneden, året rundt. Bestemt et besøg værd, min mor og jeg tog hendes bil derop, og det var hele turen værd, også selvom at vi “kun” kiggede – og købte få ting, jeg købte en ramme med søde blomster på til 5 kr. og en zig-zag saks til 10 kr. til at lave kort med. Min mor fandt også nogle småting, alt i alt var det nogle gode og billige ting, og det dejlige ved dette loppemarked, var at tingene er delt op. F.eks. er tøj, bøger, køkkenting, møbler, stof/garn, legetøj, elektronik osv. delt op så man kun behøver at kigge ét sted, hvis man leder efter en bestemt ting. Se det synes JEG er smart, det gør det hele meget lettere.

Efter loppemarkedet havde jeg aftalt med kæresten at jeg skulle hjem til ham, men min mor ville gerne sætte mig af på vejen et sted, så jeg kunne ta toget hjem til ham, men i Farum kørte der kun tog busser i stedet for tog, så hun måtte køre mig helt til Buddinge station, for der kørte toget fra. Fedt nok, da vi kom dertil, var der sørme endnu et loppemarked, men det var meget rodet i boderne, ikke særligt hyggeligt sted. Man kunne slet ikke finde noget der, men tjah, vi gik alligevel rundt og kiggede, og jeg nåede først toget 2 gange senere. Så inden jeg kom hjem til kæresten var kl. 15.30. Men jeg var super glad for at se ham, det var en del dage siden vi havde set hinanden, og det gjorde kun gensynsglæden større.

Vi hyggede os rigtigt hele dagen igår, med lækker lækker lasagne han lavede igår aftes, og idag var vi en tur ovre ved mosen, selvom at det var stegende hedt, selvom solen ikke rigtigt var fremme. Men det var rart at ligge ovre på græsset, og bare slappe af lidt. Bagefter hyggede vi os oppe i lejligheden med koldskål med kammerjunker, damn – det er længe siden jeg har fået det – og nøøøøj hvor smagte det dejligt. “Desværre” måtte jeg hjemad igen, da jeg jo har to dejlige katte, jeg måtte hjem og passe. De blev også super glade for at se mig igen, og få lidt mere mad.

I aften står den bare på total afslapning, jeg sidder og ser min yndlingsserie “Brothers & sisters” på DVD, det er hygge, og så med hækletøjet foran mig, så kan livet vidst ikke blive meget bedre.

Skriv et svar

