Loppemarked i Hedehusene


Lørdag d. 29. maj stod jeg i loppebod i Hedehusene, det gør jeg gerne 2 gange om året, hvis ikke andet kommer i vejen. Jeg holder meget af det, og denne dag var ingen undtagelse. De havde lovet regn både fredag og søndag, men lørdag hvor vi (min onkel, moster, kusine og hendes kæreste) skulle stå i bod på et udendørs marked i Hedehusene, der var vejret bare skønt.

Om end det var ret koldt om morgenen, der kunne man godt mærke, at der ikke var nogen sol, og temperaturene ikke er så høje endnu om morgenen/formiddagen. Men det gik meget godt, og jeg klarede den, men frøs indtil kl. var 10.30-11 ca. Og vi var dernede allerede kl. 8. Så det var mange timer, at måtte stå og fryse om benene, og ha både en top, en langærmet sweater på, og fleece trøje, og regnjakke, og stadig fryse. Men jeg klarede den – heldigvis.

Der kom heller ikke lige så mange kunder af den grund, fordi det var koldt, men altså de kom da solen tittede frem ved 12 tiden, og der plejer der altid at være dødt dernede, og ikke et øje de sidste 2 timer, men der kom mere gang i den.

Jeg tjente kun det halve af hvad jeg plejer at tjene dernede, men trods det – havde jeg en dejlig dag. Og det var jo bare skøøøøønt, så jeg klager skam ikke. Havde det været høj solskin fra morgenstunden, havde der nok også været flere kunder, men hva – vi havde allesammen en dejlig dag.

Og der kom ingen regn, det var det vigtigste synes jeg næsten. Jeg kan ikke rigtigt holde til hvis det regner, jeg har en del bøger, og andre ting som ikke har det så godt hvis det blir regnvejr, så det var meget godt at det ikke blev det. Utroligt heldige vi var der.

Men alt i alt en dejlig lørdag, og selvom at jeg var en smule streset op til markedet, over om jeg kunne nå det hele. Jeg skulle sortere en masse ting, og sådan, men klarede det fint. Og nåede det hele, trods jeg også har tilbragt en del tid sammen med min dejlige kæreste. Det skulle jo også passes *smiler* Men var hjemme i onsdags, og ordnede en masse der. Og så var jeg hjemme fredag aften, hvor jeg også nåede en hel masse derhjemme, og fik stillet alt klar, så min far blot kunne hente mig om lørdagen og køre mig og alle mine loppeting derud.

Min kære veninde Laura kiggede også forbi, og det var ganske sødt af hende, jeg tror aldrig hun har set mig stå på det loppemarked før, hun har tidl. besøgt mig da jeg stod i en bod ude ved Damhus Tivoli, men ikke i Hedehusene, så det var jeg ret glad for at hun kom forbi og kiggede.

Tak til min familie for en dejlig dag.

Nu mangler jeg blot at få opdateret min anden blog, nemlig Solsikke-Shoppen, så den er up to date, med alle de ting som jeg har solgt, og så skal jeg have lagt nogle flere ting online på den side.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

