Forårsglæde :-)


Hvor var det bare en dejlig forårsdag igår, man bliver helt glad i låget af sådanne dage. Jeg kunne ha blevet ude hele dagen, da det bare var så varmt og lækkert i vejret. Bla. var jeg også ude og gå en tur med min mor – så lidt ud kom jeg da.

Dagene flyver derud af, og jeg når ikke en dyt med denne blog, må altså se at ta mig sammen, det er bare ikke liiiige så let igen. Jeg drømmer om at skrive 1 indlæg om dagen, men puha, det er helt uoverskueligt. For en periode ja, men i længden – nej.

Nå men altså, idag skal jeg på strikkekursus, og jeg glæder mig rigtigt meget, ikke mindst til at se Laura, som jeg jo ikke så i sidste uge, da det var Kristi Himmelfart’s dag, og derfor var kurset aflyst. Jeg glæder mig til at se hende, og rigtigt få snakket, som veninder jo kan 🙂 Jeg tror også hun har en masse at fortælle, og det har jeg også. Så det skal nok blive hyggeligt, når vi skal ud og spise efter kurset.

Forresten og skriver dette indlæg fra min helt nye computer, jeg er super glad for den, det er en “Parkard Bell”, og er købt i Elgiganten. De havde et godt tilbud på en, og jeg sprang til med det samme, da min gamle bærbar var stået helt af. Den kunne ikke lade strøm mere, eller jo, men kun når den selv havde tid og lyst. Den lukkede ned for et godt ord, uden nogen varsel, og så var den utrolig langsom, og trængte til en reinstallation. Så den var ikke møjt værd mere, så da den ligesom ikke kunne mere, måtte jeg jo ud og finde en ny. Og den er super dejlig den jeg har købt mig. *Smiler*

Dog havde jeg en del problemer med at finde en god taske til den, jeg ville gerne prøve om min alm. rygsæk, som har et lille computerrum, kunne rumme den, men det kunne den ikke. Så måtte ud og finde en anden løsning. Og var så i 2 taskebutikker her i Roskilde, men nej, fandt ikke noget andet end noget der var møj dyrt. Og endte så i Elgiganten, som havde en taske til 400 kr. inkl. en lille USB mus. Nå men den købte jeg, selvom at den var beregnet til en 15,6″ computer, og min er en 17,3″. Men sælgeren mente godt at den kunne være der. Nå men, hjemme igen, kunne jeg så konstatere at sælgeren tog fejl. ØV!. Fordi den kostede jo kun 400 kr. og så havde jeg set på en til 700 kr. men den var jeg heller ikke helt tilfreds med, men men, der var også en til 1.000 kr. og den var SUPER fed, eget rum til computeren, og 3 andre store rum, hvad mere kan man forlange 🙂 Så den kørte jeg ned og købte dagen efter. Jeg er super tilfreds med den, men også det mere fattigere. Men tjah, så skal man jo ofre sig somme tider, og købe noget som er ordentligt, og ikke bare noget der måske kan gå an.

Så nu har jeg ny computer, og ny lækkker rygsæk som jeg kan transportere den rundt i. Og det har jeg også godt brug for for tiden, da jeg har mødt en dejlig fyr – som bor inde i København. Vi ses en del – og jeg ville savne min nye computer, hvis jeg ikke tog den med ind til ham, så jow jow, den kommer med alle vegne lige for tiden, mest ind til ham for det meste dog.

Det er hyggeligt også at kunne være lidt på nettet derinde også, mens han spiller sit computerspil 🙂 Så hygger vi os med det. Vi kan begge to godt lide at slappe af foran computeren nemlig, især om formiddagen, og lige vågne lidt op på den måde, så det er utroligt dejligt, at jeg ikke bare skal sidde og kigge på at han spiller computer, og jeg sidder og laver ingenting.

Jeg er så glad for at ha mødt ham, han er så stille og rolig, og helt nede på jorden, lige en for mit eget temperement, så vi ikke skal stresse rundt, og nå en hulens masse ting, og sådan, det er meget dejligt.

Ud over jeg ser meget til ham for tiden, så laver jeg da også andre ting. Jeg var bla. ude hos min far den anden dag, vi skulle reinstallere en stationær computer jeg havde stående, men det lykkes ikke rigtigt, desværre. Så vi må lige ha lidt hjælp, for at kunne få det til at lykkes. Men det skal nok blive godt, hvis den kommer til at virke, så kan min fars kæreste nemlig få en ny stationær computer. Det kunne være super fedt, i stedet for at den blot står herhjemme hos mig, og samler støv. Jeg har jo en nyere stationær computer, og den vil jeg lade stå lidt endnu, og se om jeg kan undvære den totalt, så vil jeg gå af med den til den tid også. Nu vil jeg lige gi det nogle mdr. og se om jeg kan “nøjes” med den nye bærbar, da jeg er lidt træt af den stationære. Den fylder meget, og har en hel reol at stå på, som fylder meget i min lille lejlighed. Såååå…..

Men altså, summa summarum, jeg har det godt for tiden, trives med mig selv, og er glad og smilende. Jeg glædes over strikkekurset, jeg glæders over at ses med dem jeg holder af. Og livet er bare dejligt lige i øjeblikket, hvad mere kan man forlange?

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen. Bogmærk permalinket.

4 svar til Forårsglæde :-)

  1. Dejligt med et lille livstegn fra dig og endnu mere dejligt at læse, du har det godt.

    Tillykke med den nye computer samt med kæresten. 🙂

  2. Hej Tine

    Ja skal nok prøve at opdatere noget oftere. Jeg er bare ikke lige så god til det som dig. Tak for tillykke 🙂

    Knus fra Henriette

  3. lindasnetsted siger:

    Jeg har også savnet at høre fra dig.
    Men så er det jo en rigtig god overraskelse når du har sådane gode nyheder.

    tillykke, tillykke!!!!!

  4. @ Linda – Jamen skal nok se at få skrevet noget oftere 🙂 Promise !

    Også tusind tak for tillykke fra dig af 🙂

Skriv et svar

