Det er næsten ikke til at tro…


… hvis man ikke lige ved det, men disse 2 små killinger – fylder 12 år idag *Huuuuuurrrraaaaa* Og hvor har de dog bare været søde – når vejret er så skønt og dejligt. Og solen bare skinner med de smukkeste skyer på himlen.

I må altså bare få af vide, nu hvor jeg ligesom skriver en “hyldest” til mine dejlige katte, at jeg altså holder ufatteligt meget af dem. De ER bare mit et og alt. Og det har de været de sidste 12 år. De er så skønne, dejlige, og ufattelig kærlige, og kælne, og hvad mere kan man forvente af sådan nogle dejlige dyr.

Tænk at det idag er 12 år siden, at min mors og fars kat “Misser” – fik killinger. Det er næsten ikke til at tro. Misser var en tilløber kat, som vi troede var stereliseret, efter at vi havde været hos dyrlægen med hende, men pludselig voksede hun drastisk i størrelse, så hun var nok med killinger tænkte vi så.

Jeg var netop flyttede hjemmefra i april måned, da jeg pludselig d. 2. maj 1998, blev kaldt hjem til mine forældre igen. Misser var gået i fødsel, og tjah…. indenfor få timer havde hun født fire dejlige kis-katte. Sent om aftenen, kom efternøleren, Bianca så, hun ville åbentbart ikke ud sammen med de andre 4 killinger. Så 5 kattte ialt fik hun. Vi havde fået afsat 2 stk. og jeg skulle ha 2 stk. så vi fik aflivet 1 kat, da den ikke var afsat, og vi ikke nænnede at opfostre den, og så give den væk til nogen vildt fremmede. Så vi valgte den anden løsning.

Kattene boede hjemme hos mine forældre til de var 12 uger ca. og så fik jeg dem hjem i min daværende lejlighed. De trives godt, og har gjort det alle årene, trods de nu er kommet op i alderen, og nu har begge deres skavanker. Dårlige tænder begge to, Bella dårlige nyrer, og Bianca er på uforklarelig vis begyndt at tabe håret på maven og lårene. Vildt underligt. Men dyrlægen kan ikke finde ud af hvorfor.

Jeg håber inderligt at jeg har dem hos mig, i nogle år endnu. Jeg holder nemlig så ufattelig meget af dem jo.

~ Love you – my sweethearts ~

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , . Bogmærk permalinket.

3 svar til Det er næsten ikke til at tro…

  1. lindasnetsted siger:

    tillykke med dem begge!!!
    du har ret det er nogle dejlige katte du har!!

    Linda

  2. lindasnetsted siger:

    Hov forresten hvad hedder det design du bruger lige nu??
    Jeg kan godt lide det.
    Jeg trænger også snart til at skifte!!

  3. Solsikkens-Sang siger:

    Hej Linda

    Tusind tak for tillykke til mine katte🙂 Og tak for rosen af dem.

    Det teme jeg har pt. hedder: Twenty Ten. Men skifter nok snart igen, er allerede lidt træt af det *Griner*

    Jeg skifter jo også konstant, kan aldrig blive helt tilfreds desværre.

    Krams fra Henriette

Skriv et svar

