Der sker mange ting i livet….


… i hvert fald lige for tiden. Det er næsten en måden siden jeg har skrevet sidst, og tjah, der er sket meget siden da.

Dagene som de plejer synes jeg, hverdagene går bare derud af, og jeg passer de ting jeg går til, strikke-kursus med veninden, strikke-nisse-aften hos min farmor, distriktscenteret, min hjemmevejleder, og Drop-In. Det fylder min hverdag ret godt ud synes jeg. Og i weekenderne, hygger jeg som regel sammen med familien eller nogle venner der også har fri der.

Jeg er super glad for at gå på strikke-kurset med min veninde Laura. Det betyder meget for mig, at vi ses den dag om ugen. Og jeg hygger mig med at lære nye ting. Det kan dog være svært at finde på nye ting at lærer til hver gang, men somme tider tar jeg også bare projekter med, som jeg ikke orker at lave færdige derhjemme. Som f.eks. mine hade-sokker fra nytåsaften, hvor garnet hele tiden knækkede. Hmmm! De er færdige nu, og der blir snart lagt billede ind på bloggen. Og mit sjal, som blot manglede en kant, men ellers var færdigt, det har sørme også fået en kant nu. Så jow jow. Jeg får da lavet lidt kreativt.

Havde også en helt fantastisk påske, torsdag var jeg til påskefrokost med familien, det var rigtigt hyggeligt, vi både legede / malede på tavler, spiste og snakkede i en uendelighed, det var SÅ skønt at se familien igen.

Langfredag var jeg hjemme hos min far og hans kæreste. Vi hyggede os også med noget god mad, og spillede et nyt brætspil min far har fået i fødselsdagsgave, og jeg var lige ved at vinde, men gjorde det ikke.

Lørdag tog jeg med min mor op til Helsingør, vi skulle bla. på et loppemarked, hvor min mor fandt en masse småting til 50 kr. og jeg måtte gå derfra tomhændet, der var nemlig ikke noget jeg lige faldt for. Jeg sov så i Helsingør til om søndagen, og tog toget hjem. Resten af søndagen brugte jeg på afslapning, og se tv.

Om mandagen satte jeg mig og lavede noget på min Shop Hjemmeside, jeg fik bla. lagt alle håndarbejdsbøger ind, og senere på ugen, fik jeg lagt alle romanerne ind. Nu mangler jeg faglitteratur, madopskrifter, og natur-bøger. Men I kan allerede nu se dem alle på listen – som du finder under “liste-form” ude i menuen.

Senere om mandagen ringede min moster, og spurgte om jeg havde lyst til at ta med hende og min onkel, kusine og mormor med ud og køre en tur. Hvor vi oprindeligt skulle hen, har jeg lige glemt, men vi kørte mod Ringsted, og ændrede så kurs, da vi blev enige om at vi hellere ville over og se Stevns klint. Det var en hyggelig lille by, vi holdt ved, og gik en lille tur, og gik over og fik noget varmt at drikke.

Senere kørte vi en tur til Strøby Egede, hvor jeg bla. kom til “vejs ende”. Troede du ikke blot at det var en talemåde? Men nej, det er det ikke just. Jeg har taget et billede derfra, hvor der var en købmand, der ligefrem hedder “Vejs ende”. Jeg synes det var lidt morsomt, så måtte lige eje et billede. Op ad strandvejen ved Strøby Egede, der var bare SÅ flot. Jeg nød virkelig vores køretur, ud i det gode forårsvejr.

I løbet af denne uge, har jeg været hos min farmor i en dag, og det var rigtigt hyggeligt, jeg var til nisse-aften, som vi jo kalder, vores arbejde for Terre Des Hommes, hvor vi laver kreative nisser og andre ting, året rundt, og sælger det for velgørenhed. Jeg nyder at være med der. Og vi fik rigtigt lavet mange ting det døgn jeg var hos min farmor. Vi tog hul på en færdig-pakke med 4 søder nisser i, hvor alt bare skulle samles, de blev bare SÅ nuttede. Om aftenen, var jeg godt mættet for at lave mere, så jeg strikkede blot en kat, mens de andre arbejde. Dagen efter lavede vi lidt mere håndarbejde, og senere på dagen, kørte vi til Roskilde, og gik en tur nede ved havnen, og op mod Sankt Hans Gade, hvor min farmor viste mig det kvarter hun har boet i som barn og ung. Det var rigtigt sjovt at se.

Fredag var min veninde så på besøg, og det var rigtigt hyggeligt, vi gik en tur ovre i parken, og så solnedgangen, og senere hyggede vi os med strikketøj, og så sov hun her til dagen efter, hvor hun skulle op og på job.

Senere om lørdagen kom min mor så herop, og vi tog på et loppemarked, nede på Klosterengen, hvor der er indendørs loppemarked, hver weekend, det var rigtigt hyggeligt, og vi vil helst bestemt komme igen en anden gang. Bagefter gik vi en tur nede på havnen, og det var dejligt vejret, men det blæste en smule.

Vi hyggede hos min mor om aftenen, og idag tog vi op i Boserup skov og gik en lang tur, der var så smukt derude, også selvom at de små blomster ikke er dukket frem endnu, så nød vi bare at være ude i det gode vejr. Hun kørte mig så hjem bagefter, og nu har jeg bare slappet af og set en masse på min dvd. Så jeg kan få ryddet lidt op på den.

Ellers har jeg ikke de store planer i aften. Bare slappe lidt mere af.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Der sker mange ting i livet….

  1. Ulrik siger:

    Næste gang du skal til Helsingør, så siger du til.😛 Det er snyd bare at komme herop uden at sige noget.😉

  2. Solsikkens-Sang siger:

    @ Ulrik – det skal jeg nok, men det var ikke super planlagt at jeg skulle derop🙂 Men kunne være hyggeligt at ses igen, det er MANGE år siden sidst🙂

Skriv et svar

