Solskins snevejr


Til trods for at jeg ligger snot forkølet herhjemme, blev trangen til at få noget frisk luft idag alligevel for stor. Jeg klædte mig godt og grundigt på, og begav mig ud i det kølige vejr. Allerede da jeg kom udenfor hoveddøren til opgangen, opdagede jeg at jeg havde glemt mine ekstra bukser – så havde kun 1 par utroligt tynde bukser på, men orkede ikke at vende om.

Derfor gik jeg derud af, med kameraet i lommen, klar til at ta nogle dejlige snebilleder. Jeg ville over i parken, og det gik også fint – det første stykke var fortorvet ryddet, men da jeg kom over til parken, var der selvfølgelig ikke noget der var ryddet, stierne var krop umulige at gå i, og jeg må indrømme det føltes som dagens motion, at jeg var ude og gå. Selvom turen var kort – føltes den lang, pga. at man skal gå med så høje knæløft, at det gør helt ondt i benene.

De lovede jo “sne-storm” igår, og ja, det var da frygteligt vejr fra kl. 14 ca. og frem til aftenen. Det sneede og fygede med sne. Og var ganske umuligt vejr at komme ud i, så idag lå der altså ikke så meget ekstra sne. Hvilket egentligt undrede mig gevaldigt i morges da jeg stod op.

Solen har skinnet det meste af dagen idag, og det var også det der fik mig til at gå udenfor, det så ikke så koldt ud, men tro mig det var det skam. Det blæste dog ikke så meget, så, så slemt var det heller ikke!

Sådan et fortov herude til venstre, kunne man godt ønske sig overalt i DK – men altså, det er langt fra sådan realiteterne er – desværre. Jeg var f.eks. i Føtex i mandags, hold da op der var mange steder der ikke var ryddet, når jeg måtte trække cyklen, og at cykle var faktisk ikke muligt særligt mange steder, ud over de helt store veje.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Billeder i nuet og tagget , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Solskins snevejr

  1. Birgit siger:

    Utroligt smukt snebillede… Lige til en baggrund på pcen’s skrivebord!

  2. Solsikkens-Sang siger:

    @ Birgit – jo takker – er også selv godt tilfreds med det 🙂 Og ja, kunne sagtens bruge det til et skrivebords billede.

Skriv et svar

