Strikning & Hækling

Slumretæppe nået 25% ca


Jeg er nået ca. 25 % af mit slumretæppe. Og synes faktisk a det går ganske fortrineligt med det, det går stille og roligt fremad, men det kunne godt gå lidt hurtigere, jeg vil dog ikke sige at det er blevet et hade-projekt (endnu) – men det kan være det kommer 😉 På billedet her, kan ses hvor langt jeg er nået, 6 rækker (farver) og 6 rækker (hvid), dvs. 12 rækker´á hver 4 rækker, dvs. 48 rækker, og jeg vil ca. sige at en række tar 30 min at lave. Dvs. jeg sådan ca. har brugt et døgn på at lave det jeg har lavet indtil nu, 24 timer ialt har jeg brugt på tæppet, og jeg glæder mig til at se hvor lang tid det hele vil ta mig at lave.

Dog vil jeg sige at jeg jo holder pauser 😉 Intet normalt menneske, kan lave håndarbejde i så lang tid ad gangen, men tjah, jeg synes det blir ret godt må jeg sige, jeg er selv godt tilfreds med resultatet i hvertfald.

Her ovenfor ses alle de farver jeg er nået, næste farve skal være beige, som jeg er startet lidt på, det ses bare ikke så tydeligt.

Her ovenfor ses 3 af farverne tydelilgt og tæt på. Klapper mig selv på skulderen for et stort stykke arbejde indtil videre 🙂

5 thoughts on “Slumretæppe nået 25% ca

  1. Det er rigtig flot. Skal snart prøve igen. Og hvis ikke det lykkes, må du give mig en privatlektion, for jeg VIL lære det!!!

  2. @ Birgit – Zig-zag mønsteret laver man ved at springe nogle masker over nede i bunden af arbejdet, og lave ekstra masker for oven i arbejdet. Så blir der zig-zag mønster, det er ret enkelt, når man først har lært det, men det er med at få startet ordentligt op i første omgang, ellers går det helt galt :-/

  3. Hejsa

    Smukt tæppe,- er netop faldet over din fine blog….er nylært hækler, og er allerede ved at udvikle hækle mani…:-))

    Så må straks prøve dine oldemorsfirkanter og det fine hjerte…har du mon også en opskrift eller et godt link til zig-zag mønsteret???

    Hav en dejlig aften – Camilla

Skriv et svar

