Færdigt håndarbejde 2010 · Strikning & Hækling

4. par sokker


Så er jeg netop blevet færdig med mit fjerde par sokker. Jeg er super glad for dem, og har dem faktisk på lige nu. Det var noget garn jeg købte i Stof og stil, til 100 kr. for 10 nøgler, det er godt nok ikke rigtigt sokkegarn, men det fungere fint alligevel, det er 100 % uld, og  utroligt lækkert at strikke i.

Jeg glæder mig allerede til at strikke mit næste par i dette garn, denne gang lavede jeg 20 cm på pind 3½ (bemærk lige pindnummeret, jeg startede med sokker på pind 2, med ultra tyndt garn – hehe). Derefter gik jeg over på pind 3, og strikkede yderligere 16 cm, skaft, dvs. 36 cm skaft i alt, fordi nu havde jeg jo rigeligt garn, så det var bare at gå igang med et langt par. Da jeg så nåede til hælen, strikkede jeg med pind 3½ igen. og strikkede 20 cm, fra hælen, og sluttede så af med tåen, hvor garnet så slap op på 3. nøgle, ligesom jeg sluttede tåen på sok nr. 2. Det kunne bare ikke passe bedre.

Skriv et svar

