2. + 3. par sokker fra min hånd


Så blev jeg færdig med mit 2. og 3. par sokker. Jeg er super stolt af dem, og rigtig glad for at jeg har lært at strikke sokker, så jeg nu kan forsyne mig selv med hjemmestrikkede sokker.

Nr. 2 par sokker blev lavet af COOP’s strømpegarn, som kan købes i f.eks. Kvickly og Super Brugsen. Det koster mellem 20-25 kr. nøglet, alt efter om det er flerfarvet, ensfarvet, eller om det er på tilbud, så kan man nemlig somme tider få 3 nøgler (også af det flerfarvet) for kun 60 kr.

Men jeg lavede dem med et skaft på 20 cm, dvs. en del længere end det første par sokker. Med det resultat, at jeg ikke havde nok til tærene….. Hmmm…. What to do then ?!?

Men jeg reddede det, jeg fik købt en ensfarvet gul/grøn som passede perfekt til en af de stribede farver som var i strømperne i forvejen. Super dejligt, så jeg strikkede lige sokkerne færdige med den farve.

Så lektien i dette par sokker er, at man skal ikke lave skaftet hele 20 cm, men nok nærmere 15-16 cm, så man har nok til tærene også🙂

Jeg har strikket dem i 2 ret 2 vrang i skaftet, det synes jeg gjorde dem ret pæne. Og så er jeg bare super vild med farverne generelt. Men men men, de blev altså liiidt for store til mig, der er slået 64 masker op på dette par, og strikket 2 cm mere end på par nr. 3, som passer langt bedre.

Nr. 3 par sokker blev så strikket også i garn fra COOP, og som værtindegave til min kære veninde Laura som jeg skulle holde nytår med. Jeg synes jeg ville overraske hende – og det må man sige at jeg gjorde også😉 Hun havde slet ikke fattet mistanke overhovedet🙂 Og hun blev super glad for dem, så det var jo bare et hit.

På det 3. par, har jeg slået 56 masker op, dvs. 14 på hver pind, og kun strikket 20 cm, fra hælen af, inden jeg tog ind til tåen, og det skulle svare til en str. 38-39, men jeg bruger str. 41, men passer Laura’s sokker bedst. Så jeg vil producere til mig selv, i den størrelse fremover.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Strikning & Hækling og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til 2. + 3. par sokker fra min hånd

  1. Xanita siger:

    Du må i gang med at lære at strikke sokker fra tåen og op – så slipper du for problemet med at løbe tør for garn til tæerne og kan udnytte garnet helt ud til skafterne🙂

  2. Solsikkens-Sang siger:

    @ Anita – Jamen det må jeg lære ja, er det evt. noget du har opskrift på? Nu er jeg lige SÅ stolt af at jeg har lært at strikke sokker, og nu vender du det hele på hovedet *G* Nu må jeg lære noget nyt igen😉 Men tar gerne udfordringen op *Smiler* Synes nemlig det er super smart at man kan udnytte garnet fuldt ud.

  3. lindasnetsted siger:

    Vi er blevet tvillinger. i hvert fald har vi tvillinge sokker!!!🙂
    det par du har på øverste billed, har jeg også, som jeg har fået af min svigermor😉

  4. Solsikkens-Sang siger:

    @ Linda – Neeeej hvor sjovt hva😉 En sokke-tvilling, det har jeg aldrig prøvet før *Hehe* Det er sokkegarn fra COOP – Kvickly og brugsen, derfor er det jo nemt at få et sokke-tvilling, da de sikkert sælger masser af garn🙂

Skriv et svar

