Julen & Nytåret


Jeg nåede jo ikke så langt hvad angår julen, jeg fik kun sat billede ind af mine julegaver. Men vil da også gerne lige skrive lidt om juledagene.

Juleaften blev jeg hentet af min moster og familie, vi kørte i Roskilde Domkirke, og det var flot som altid deroppe. Vi var der 1 time før, men det var en god gudstjeneste da den først gik igang. Senere tog vi hjem til min moster, hvor jeg sad og hyggede mig lidt med strikketøj og sådan. Mens de andre nussede rundt og lavede mad,  og resten af gæsterne ankom. Vi skulle være 14 i år, så det var lidt af en samling, det var rigtigt hyggeligt, og vi havde en skøøøøn aften.

Vi gik til bords omkring kl. 18, og fik lækker flæseksteg og and med alt hvad der tilhører. Senere kom der selvfølgelig Ris a’la mande, til dem som ville ha det og risengrød til de andre. Det var min yngste kusine der fik mandlen for risengrøden, og min mor der fik den af de med ris a’la manden.

Så blev det tid til at skulle danse om juletræet, og det var rigtigt hyggeligt, og endte selvfølgelig ud med at vi løb rundt i hele huset, da vi sang den sidste sang. “Nu det jul igen, og nu det jul igen, og julen varer……”.

Og så blev der ellers pakket gaver op på livet løs de næste par timer. Jeg tror vi var færdige med at pakke gaver op ved 24 tiden. Og vi gik måske igang ved 20 tiden, så lidt af en lang  – men utrolig dejlig aften.

Jeg fik nogle skønne gaver, som i kan se i forrige indlæg. Jeg er super glad for dem alle🙂 Og fik kun 1 som skulle byttes, nemlig serien “Klovn” da jeg fik 2 af dem.

1. Juldag vågnede jeg hos min mor, havde sovet der, da det blev sent juleaften, vi var først kommet i seng kl. 3 ca. Og jeg var godt træt det meste af dagen. Min mor kørte mig hjem, og jeg slappede bare af  og nød at jeg ikke skulle så meget den dag. Om aftenen var jeg dog lige et smut nede hos nogle venner fra Drop-in, men ellers stod den på totalt afslapning.

Fordi jeg vidste godt at jeg skulle ud igen de næste 2 dage, så det var bare med  at “lade batterierne lidt op”. 2. Juledag var jeg så hjemme hos min moster igen, vi skulle holde julefrokost med min mors fætter og familie også. Og det var rigtigt hyggeligt som sædvanligt. Det var lune retter som alle havde taget med, og der manglede bestemt ikke spor. Jeg var SÅ mæt da jeg tog derfra ved 23 tiden.

3. juledag var det jo min kære kusines fødselsdag, og hun blev fejret med manér om aftenen. Vi havde en dejlig aften, i familiens skød. Og det var dejligt at også få noget andet end julemad, der var nemlig boller og lækker lagkage.

d. 28/12 stod jeg tidligt op og stod nede i Føtex allerede kl. lidt i 10, det var jo en søndag, så de åbnede ikke før. Jeg fik pengene tilbage for min serie “klovn”. Og kørte så i Kvickly for at handle ind, jeg manglede bla. noget strømpegarn, og så skulle jeg h lidt bad også, havde været helt tørlagt for mad, siden d. 23/12.

d. 29/12 slappede jeg af om dagen, og om aftenen var jeg i biffen og se “Avatar” med Drop-In – de betalte det hele, så det var ganske dejligt. Det var en kanon film, som jeg virkelig nød at se, også selvom at jeg først havde frygtet at den var SÅ lang. 2 timer og 3 kvarter, det er altså lang tid at sidde i biografen, men det føltes ikke så langt, fordi den var så god.

d. 30/12 slappede jeg af derhjemme, og ladede op igen. for at gøre klar til nytårsaften, som skulle fejres hjemme hos Laura. Vi endte med at ha en kanon hyggelig nytårsaften, og det har vi ikke prøvet før at være sammen netop denne dag. Så det må man sige er endnu en udvikling i vores venskab.

Jeg kom hjem til Laura ved 12 tiden, og så skulle vi ellers ned og handle lidt ind, inden butikkerne lukkede kl. 15. Vi fik handlet rigtigt meget ind, og inden da havde vi lige været et “smut” forbi garnbutikken, Laura ville også gerne lære at strikke sokker, så hun købte også noget strømpegarn, og jeg fandt noget i “Bella broderi og strik” i Brønshøj til kun 18 kr. nøglet, det synes jeg dælme var billligt. Kvickly skal ha både 20 eller 25 kr. for deres flerfarvet strømpegarn, hvilket jeg synes er dyrt, men har da købt det indtil nu.

Nå men, med vores nyindkøbte mad + strømpegarn, bedrog vi os hjemad, og så skulle vi liiige ha lidt frokost, og liiiige strikke lidt, og pludselig var kl. 20.30 og vi var stadig ikke begyndt på maden, hmmm…. men det blev der rodet bod på, vi pakkede strikketøjet væk, og satte maden over. Vi skulle ha lam, med kartofler, rødvinsovs og bønner. Det smagte rigtigt godt. Og senere fik vi “Chokolade fandang” (håber jeg har stavet det rigtigt, hele aftnene kunne jeg nemlig ikke huske det rigtigt navn nemlig). Og det var bare lækkert, chokolade kage med smeltet chokolade indeni, MUMS – siger jeg bare…..!

Den blev så spist kl. 23.45 mens vi sad og så 90 års fødselsdagen, og så så vi nytårsfyrværkeri, og alt det der, kl. 24. Det endte med  at vi først kom i seng kl. 2 om natten, og jeg var godt smadret på det tidspunkt må jeg indrømme!

Dagen efter lavede vi lækker brunch, som var rigtigt lækkert at stå op til. Og alt i alt havde jeg et fantastisk døgn hos Laura. Jeg drog hjemad igen kl. 12, 1. januar. Og det var dejligt at komme hjem til kattene, og se at de havde det godt, trods alt den larm der helt sikkert også har været herhjemme.

Til slut vil jeg blot ønske jer alle RIGTIGT GODT NYTÅR, og håbe i må få et fantastisk 2010😉

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Jul og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Julen & Nytåret

  1. ~Laura~ siger:

    Rigtig godt nytår og husk vores løfte *S*

    Havde en rigtig dejlig aften med dig og sikke vi fik hygget *G*

    Varmt knus

  2. Solsikkens-Sang siger:

    @ Laura – Ja skal nok huske vores løfte😉

    Ja sikke vi fik hygget, det var en rigtig dejlig aften – det må jeg sige.

  3. lindasnetsted siger:

    Godt nytår Henriette!!

    Det lyder til at du har haft det godt. Med en masse dejlige oplevelser.

    Vi må alltså ses i det nye år og ikke kun her på bloggen. Jeg har alltså også en hel del ting til dig. Såsom teposer, som jeg ikke tror du har og Jeg trænger også til at få lavet nogle nye kort.

    Men nu skal jeg først til spanien og kommer hjem den 7 feb.

    Linda

  4. Solsikkens-Sang siger:

    @ Linda – Rigtigt godt nytår til dig også🙂

    Jeg synes det ville være en rigtig dejlig ide, at ses igen, jeg har også savnet vores teposefoldnings-tid sammen, og lave nye kort.

    Vi må lige ringe sammen når du kommer hjem fra ferie igen. Håber du må få en dejlig ferie.

    /Henriette

Skriv et svar

