Er nu ikke længere løs på tråden….


…. som Laura så fint udtrykte det, omkring mine strikke-masker igår. Hun mente jeg var “løs på tråden” fordi jeg strikker så fa….s løst. Synes egentligt det var en okay joke hun lavede der🙂

Men men men, vores underiser havde lige inden vi gik igår, givet mig et råd om at når jeg nu strikker så løst, at jeg så skulle sno snoren rundt om pegefingeren 2 gange, i stedet for at den kun lige hviler på fingeren, det var faktisk ret smart fundet på synes jeg.

Og det vildeste af det hele er, at det VIRKER!!! Nu har jeg så et par sokker (ja, er sørme begyndt på endnu et par), der er løse de første 2-3 cm, og utroligt faste – til trods for at det er rib-strik – resten af stykket ned til hælen. Men hva dælen, det går nok, må bare gøre det ens på den anden sok.

Men det betyder jo også at jeg ikke længere er spor løs på tråden ….. hvilket jo i sig selv er dejligt ikke at være😉 Nu skal vi på kursus igen på torsdag, og jeg må indrømme at jeg lige nu synes det er lidt voldsomt at skulle til Københan to dage på en uge. Men skal nok ta derind torsdag, fordi det er sidste gang inden jul.

Men imorgen aften ville jeg også meget gerne til julefrokost i “Drop-in” (værestedet i Roskilde), men jeg kan ikke rigtigt ta mig sammen til det desværre, men jeg har lavet en aftale med en dernede fra, om at vi kan følges, måske det hjælper mig i morgen til at komme ud af døren?!? Nu må vi se. Jeg tar det ikke så tungt hvis jeg ikke når afsted.

I morgen formiddag kommer min hjemmevejleder, egentligt har vi aftalt at i skal ud og gå en tur, men jeg ved ikke om jeg har lyst til at komme over i parken, hvis det sner som det har gjort idag. Det var nemlig ikke spor sjovt at være ude i det vejr idag.

Min mor kiggede forbi nemlig i eftermiddags, og vi tog en tur ned i byen, jeg fik ordnet en masse ting, skulle bla. i matas, apoteket, biblioteket, og Kvickly, og nåede sørme det hele på under 1 time, min mor skulle nemlig videre til musik – så hun kunne ikke blive i aften desværre.

Her til aften, har jeg siddet og rodet lidt med bloggen her, det er ikke noget du kan se, som sådan, men har ændret så alle links ude i menuen åbner i et nyt vindue. Samt jeg har tilføjet nogle nye, hist og her, og lavet en hel ny link kategori der hedder “Shop’s”. Så det hele burde være mere overskueligt.

Hvis du læser med her, og har lyst til at bytte link med mig, så sig endelig til🙂

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen, Strikning & Hækling og tagget , , , , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Er nu ikke længere løs på tråden….

  1. smukkesysler siger:

    Hmm, hvad skal jeg så kalde dig – en stram maske? *G*

  2. Solsikkens-Sang siger:

    @ Laura – Det er op til dig selv, men det vil i så fald passe bedre på min strikke-teknik nu🙂

    Knus og glæder mig til i morgen.

Skriv et svar

