December håndarbejde


Så fik jeg endeligt fotograferet mine første par sokker, som jeg har været 8 uger om at strikke, via det kursus jeg går på hos “Den grønne dag- og aftenskole“.

Jeg er super stolt af dem, fordi det har holdt hårdt at få dem lavet! Jeg har ikke rigtigt gidet når jeg blot var herhjemme, fordi jeg strikker utroligt løst, og derfor strikkede jeg dem helt ned på en pind 2, som er utroligt småt, og meget tyndt strømpegarn. Men nu er de færdige, og jeg har allerede købt noget flerfarvet garn, og lidt tykkere til min næste par.

 I torsdags på kurset, lærte Laura mig, at hækle et julehjerte, jeg har ikke helt fulgt den opskrift hun gav mig med hjem, ud fra hvad hun kunne huske, men har igen valgt min egen model – og du kan se den lige her.

Ud over dette, så er jeg også blevet færdig med et knagerækkestrik, som har ligget hele året, faktisk begyndte jeg på det ca. omkring da jeg flyttede ind i januar 2009, og så har jeg ikke rigtigt gidet det.

Men min mor skulle pludselig ha’  et halstørklæde også på knagerække, og ja, så måtte jeg jo blive færdig med det som sad på.  Det er blevet ret godt synes jeg.

Især tæt på billedet, hvor man rigtigt kan se, at det er noget tykt – tyndt garn, der skrifter hele tiden, og changere i farven også.

Det var så lidt om mine december strikke/hæklerier 🙂

5 thoughts on “December håndarbejde

  1. Hvor er du bare dygtig – og jeg er virkelig glad for at have fået lov til at følge tilblivelsen af dine strømper for jeg har længe ønsket for dig at du strikkede noget mere brugbart og se nu – fine nye strømper.

    Jeg har lagt en youtupe video i mit bibliotek til hjertet, så kan du se den orginale opskrift *G*

    Hvad skal du nu lave? En bluse?!?!? Ja smukke, en bluse til dig selv.

    Knus, glæder mig til at se dig senere *S*

  2. @ Laura – takker for rosen af mine sokker 🙂 Jeg er super glad for at endeligt at ha lavet noget til mig selv.

    Jeg har set din video af hjertet på din blog, og synes det er lidt anderledes end du viste mig. Tak for linket.

    En bluse? Ja, den hæklede i Eskimo garn, spøger stadig i mit hoved, måske det blir den 🙂

    Glæder mig også til at se dig *Smiler*

  3. Hej Henriette!!

    Det er nogle flotte strømper, dem kan jeg godt forstå du er stolt af.
    Når jeg vil have strømper afleverer jeg garn til min svigermor og så strikker hun dem for mig. det med hæl og tå er ikke lige noget jeg kan tage mig sammen til at lære.

    det lyder spændende med den bluse i Eskimo.
    Men jeg personlig er ikke særlig vild med eskimo hvis det ikke skal filtes.
    Jeg strikkede en bluse til John og den “nullrer” sammen, så man en gang imellem kan rive store “kager” af.

    Linda

  4. @ Linda – Det var da luksus at du bare kan aflevere garn til din svigermor, og så strikker hun for dig. Men det med hæl og tå er slet ikke svært at lære 🙂 I hvert fald ikke på den måde jeg har lært det på.

    Ang. Eskimo garnet, blir jeg da lidt bekymret for om jeg har lyst til at bruge det garn alligevel, synes bare det er dejligt tykt, og arbejdet vokser hurtigt.

    Men hvis det “nullrer” sådan som du skriver, så vil jeg nok bliver ked af den i længden 😦

    Hmm…. måske jeg skulle gå i en alvorlig tænkeboks, inden jeg bruger penge til en hel trøje.

    Knus fra Henriette

  5. Ja, det er ærgeligt med eskimo garnet, fordi jag var også ganske vild med at strikke i det de det gik så hurtig og også så pænt ud.
    Jeg ved at sandnes har noget der hedder alfa, Men jeg er ikke sikker på at det er helt lige så tykt.
    Men det var måske en mulighed.
    Alfan er også superwash behandlet så den kan tåle at komme i vaskemaskinen.
    Det kan eskimo ikke rigtig. Jo når jag tænker efter har jeg jo haft johns vasket med uldvaskemidel på et 30 graders uldprogram.

    Linda

Skriv et svar

