Filmaften – Walt Disney’s “Fortryllet”


Fortryllet
Originaltitel: Enchanted

Amerikansk eventyrmusical fra 2007.

Den smukke Giselle lever et fortryllet liv i tegnefilmsverdenen Andalasia, hvor hun skal giftes med den charmerende prins Edward.

Prinsens onde stedmor, dronning Narissa, forpurrer dog brylluppet og sender Giselle til den virkelige verden, nærmere bestemt det barske New York.

Her opdager hun, at livet ikke er så fortryllet alligevel. Heldigvis kommer skilsmisseadvokaten Robert hende til undsætning, og Giselle udvikler varme følelser for ham, selvom hun er lovet bort til Edward.

Medvirkende:
Giselle: Amy Adams, Rob ert Philip: Patrick Dempsey og Prins Edward: James Marsden. Instruktør: Kevin Lima.

Min mening:

Jeg har lige siddet og set den mest henrivende kærligheds tegnefilm/almindelig film. Den startede som en tegnefilm, og så blev prinsessen forvandlet til et helt almindelig menneske, og vupti så var hun i vores verden. Det sjove var, at hun brugte alle utrykkene fra eventyrene. Og hun levede og åndede som en prinsesse, for sin prins. Men mon hun fik ham til slut – det må du se filmen for at finde ud af 😉

Den var super god, og lige et eventyr jeg trængte til, på sådan en fredag aften – synes lige for tiden at der kun er genudsenderlser i tv nemlig. Så dejligt når sådan en god film ruller hen over skærmen.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Bøger & Film og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

