Jul

3 x Jul & Bdr. Olsen i Roskilde


Jeg havde en fantastisk dag igår, jeg oplevede nemlig hele 3 gange jul: Julemarked, Juletræ og Julemanden 🙂 Nu er jeg rigtigt kommet i julestemning.
Min mor og jeg var rundt på en hulens masse julemarkeder og lidt loppeboder igår, det var rigtigt hyggeligt, og vi brugte en to timers tid på det. Vi så alt fra små markeder, til de helt store, og rigtigt kunsthåndværk som var utroligt flot.
Senere på eftermiddagen havde min mormor, moster og kusine spurgt om jeg ville med ned på torvet her i Roskilde, og se Julemanden tænde juletræet på torvet. Det var en kanon oplevelse, og noget jeg ikke har prøvet før.
Bla. kom Brødrene Olsen og optrådte, som du kan se nedenfor, det var nogle af de store hits de spillede, så de kunne rigtigt få folk til at klappe og synge med.
Brødrene Olsen på Roskilde Torv

Julemanden ankom i denne antikke brandbil, fordi træet var jo højt, så han skulle jo højt til vejrs, for at kunne tænde juletræet.

Brandbilen hvor julemanden ankom i

 Og det må man så sige at han gjorde med manér 🙂 Mere end jeg havde turdet håbe på, og selvfølgelig stod jeg klar med kameraet første gang vi talte ned fra 10, men som min moster så “lærte mig” – så tænder julemanden aldrig lyset første gang når vi tæller ned, nej nej nej, man skal tælle højere og flere gange, før han vil tænde det. Og 3. gang var lykkens gang. Og så tændte han det, ser det ikke godt ud, næsten ligesom nytårs aften. 

Julemanden tænder det store træ på torvet

Jeg havde en kanon eftermiddag, og om aftenen tog jeg hjem og hyggede hos min moster, så alt i alt en god dag i familiens selskab.

Skriv et svar

