Veloverstået fødselsdag & tekstilkursus


Jeg havde en rigtig god fødselsdag d. 22. oktober. Ud over at få en masse dejlige beskeder, SMS’er, Facebook hilsner, og hilsner fra folk på Sindnet osv osv. Jamen så var jeg også så heldig at starte på et tekstilkursus netop den dag – på selve min fødselsdag. *Weee*

Dagen startede kl. 9, hvor jeg underligt nok ikke kunne sove længere, jeg stod op, og de første sms’er og Facebook hilsner lå der allerede og ventede på mig. Det var starten på en god dag – det må jeg sige. Og sådan fortsatte det lige indtil jeg tog toget ind mod København kl. 13, jeg skulle nemlig starte på kursus kl. 14-16.45. Jeg var drøn spændt på at starte på kurset, Laura skulle også begynde der, så vi valgte at mødes ved busstoppestedet kl. 13.45, hun var der allerede da jeg kom med bussen, og hun gav mig et kæmpe fødselsdags-knus.

Derefter drog vi over mod kurset, som ikke ligger så langt fra søer’ne på Østerbro. Vi kom lidt for tidligt, og blev bedt om lige at vente udenfor, da læreren lige havde afsluttet det forrige hold, og gerne lige ville ha 5 min. pause, det var også fint nok, Laura fik sig en smøg udenfor, og jeg fik lov at åbne min gave som var en “Laura parfume” (ja mærket hedder Laura, sjovt nok). Jeg blev rigtig glad for den, tusind tak smukke🙂

Så gik vi ned på kurset, og jeg havde bla. taget med til at lave sokker, noget møj tyndt garn fandt jeg ud af, da jeg først gik igang, selvom at jeg strikkede på pind 2 kun, så blev det stadig løst, jeg strikker jo også ufatteligt løst, men alligevel, så var det lidt surt, at det skal blive SÅ løst! Nå, men jeg har besluttet mig for at det skal blive mine prøvesokker, og at jeg derfor må lave dem færdig, uanset hvor tynde de bliver.

Jeg nåede ikke så meget den første gang, der strikkede jeg blot skaft på den ene sok, og nåede kun 5-6 cm, resten måttejeg strikke hjemme til næste gang. Det var rigtigt godt, at have lidt “hjemmearbejde” for også. (Selvom at det nu er ganske frivilligt om man laver noget derhjemme). Men alt i alt var det et rigtigt godt kursus, som jeg nyder at gå til.

Senere stod den så på middag ude i byen, vi havde aftalt at vi skulle spise sammen efter kurset, og det blev det skam  også til. Og det endte med at blive en ganske hyggelig middag🙂

Lørdag d. 24/10 måtte jeg så på den igen, jeg havde sovet hos min mor fra fredag – lørdag, for at vi kunne stå tidligt op og bage boller og lave lagkage, til de 13 familiemedlemmer der kom om lørdagen. Vi nåede det hele og endda i god tid, så der også var tid til at slappe lidt af. Det var en rigtig dejlig dag, og jeg fik en masse gode gaver der også🙂 Så nu er jeg bare rigtigt begavet *weeee*

Ellers så har jeg slappet lidt af i sidste uge, onsdag var jeg bla. i Drop-In som jeg jo er rigtig glad for at komme i, det er sådan et hyggeligt værested. Og torsdag stod den så på kursus igen, hvor jeg så lærte at strikke hæl på mine sokker, nu går jeg bare rundt om den anden sok herhjemme, og kan ikke rigtigt komme så langt med den, tror jeg har brug for en genopfrisker til den, men måske det kommer af sig selv, når jeg tar det hele frem, og læser på opskriften. *Smiler*

Men jeg har altså strikket min første hæl nu, jeg er nået til at strikke videre på sok nr. 1, der hvor hælen slutter, og på sok nr. 2, mangler jeg lidt rib, og så hælen! Det skal nok blive godt, det er jeg helt sikker på. Senere skal jeg ha købt noget sokkegarn som løber færre meter pr. garnnøgle, så det kan blive fastere i det, fordi de løser sokker jeg er ved at lave nu, det duer bare ikke i længden.

Nå men det var lidt om kurset, håber I blev meget klogere, og især dig Linda, som har spurgt flere gange i min kommentar – men Laura har været hurtig til at svare før jeg stod op, og tjah…. så er det bare godt at ha en 1. assistent på sin egen blog *Griner* tak Laura.

Igår var jeg til fødselsdag hos min kære moster, det var rigtigt hyggeligt, at se hele familien igen. En rigtig dejlig eftermiddag/aften. Idag står den bare på totalt afslapning, det er også meget rart synes jeg. Jeg sidder bare og stener dvd, og har også sovet en del til middag. Var nemlig oppe allerede omkring kl. 9 idag.

I løbet af ugen, har jeg en del planer, men det jeg glæder mig allermest til at kurset på torsdag, det fylder meget i mig, kan jeg mærke, og jeg nyder det rigtigt meget, og det er jo en god ting for mig🙂

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen, Strikning & Hækling og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Veloverstået fødselsdag & tekstilkursus

  1. ~laura~ siger:

    velbekommen *S*

Skriv et svar

