Kinesisk, Dyrlæge og stille weekend


I onsdags var jeg som sagt tidl. i min blog, ude og spise med min mor og hendes kæreste, vi tog på kineser restaurant, og vi fik deeejlig mad….. Jeg havde sat mig for at jeg ikke ville spise så meget hele dagen, for at det bedre kunen betale sig at få ta selv bord. Det endte med at jeg ikke havde spist de sidste 7  timer inden vi skulle derop, puha, jeg var godt nok sulten 😉 Men på den gode måde….. forventnings måde. Men alt i alt havde vi en god aften, og det blev en dejlig tur ud og spise.

Jeg tror også jeg har glemt at skrive om Bianca og hendes dyrlæge besøg, i hvert fald kan jeg ikke helt huske det, så nu skriver jeg om det. Da vi var til dyrlægen første gang, pga. hendes kløen på maven, sagde de jo at vi skulle få taget en blodprøve, for at ligesom se hvad det i så fald kunne være der ellers var galt med hende. Det fik vi så gjort, og hendes hvide blodlegmer’s tal så helt ad H til ud. De skulle lige omkring et 6 tal. Men lå på 2,8 første gang (17/7-2009), og 2,1 næste gang (7/8-2009), så kom vi igen en hel mdr. efter nemlig (11/9-2009), og der var tallet steget helt til 3,2. Og det er jo et fremskridt i den rigtige retning, det må man sige. Så det glæder os (min mor og jeg), nu håber vi så når vi skal derned igen til december, at de kan sige at tallet er steget yderligere…. Jeg håber på det bedste i hvert fald. Men det var lidt om dyrlæge besøget, som jeg tror jeg har glemt at skrive om.

Idag har jeg bare brug for en stille og rolig dag herhjemme, synes jeg har været på farten de sidste par uger, og ikke haft en eneste hjemmedag – hvor jeg bare kunne slappe af en hel dag….! Kan godt mærke at jeg lidt overbooker mine uger, og det er ikke godt for mig, for næsten hver 2-3 dage jeg er ude, trænger jeg til én Henriette dag, hvor jeg kan se tv, sidde ved computeren, læse, høre lydbog, eller være kreativ en hel dag, bare FORDI jeg IKKE skal noget!

Jeg kan mærke på mig selv nu at jeg er ved at kokse helt sammen, så idag måtte jeg takke nej tak, da min moster ellers så venligt spurgte om jeg ville derhjem og spise, og senere ringede min farmor for at høre om jeg ville ses i morgen, puha, måtte vente med at svare på det til i morgen sagde jeg. Har vitterlig brug for MIG tid, og alene tid. Ellers kan jeg ikke “lade op”.

Tænker også tit over, tænk hvis jeg rent faktisk havde haft et 37 timers job stadigvæk, hva så? Hvordan ville det ha gået, hvordan ville det ha påvirket mit hoved? Ja, jeg ved jo det ikke fungere dengang, jeg havde et fuldtidsjob, jeg knækkede jo også på det, og sygdommen brød ud, men altså…. damn det er svært. Jeg ved bare jeg må passe på mig selv, og det gør jeg bedst sådan her. Er egentligt glad for en weekend helt uden planer. Lige nu er det lørdag eftermiddag, og jeg ved ikke helt hvad jeg skal finde på.

Jeg burde:
~ Støvsuge
~ Ta opvasken
~ Ta et bad
~ Rydde lidt op
~ Lytte til lydbøger, da jeg er håbløst bagud i dem jeg har hjemme fra biblo.
~ Hygge mig, slappe af, foran kuk-kassen med mit strikketøj.

Tror sku nummer chock vinder 🙂 Har mest lyst til det nederste på listen 🙂

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen, Psyken og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Kinesisk, Dyrlæge og stille weekend

  1. lindasnetsted siger:

    jeg ville også have valgt det sidste!!
    sådan en dag havde jeg igår. Jeg ringede til vikarburauet og sagde jeg ville have en fridag. Jeg gik dog hen til Maria og sad der hele dagen og så fik vi strikket og snakket.

    Linda

  2. Solsikkens-Sang siger:

    @ Linda – hvor lyder det også som en hyggelig dag du havde dig igår 🙂 Sådan nogle har man bare brug for somme tider *smiler*

    Jeg valgte også det sidste på min liste, dog har jeg også lige netop nået at få støvsuget og taget et bad…. Nu står den nok snart på noget aftensmad 🙂

    Forresten Linda – god rejse snart 🙂

Skriv et svar

