Loppemarked, Sindnet & Dyrehaven


Så er det vidst ved at være tid igen, til at opdatere min blog. Ved godt jeg forsømmer den lidt, og selvom at jeg oplever en masse gode ting, jamen så er det ikke alt jeg synes bør berettes om her. Anyways, her kommer en update siden sidste gang.

d. 29/8-09 stod jeg i loppebod i Hedehusene, det var en kanon dag, selvom at vejret ikke lovede alt for godt, så blev det alligevel en dejlig dag. De lovede en del regn, blæst og gråvejr generelt. Men altså, vi fik kun ÉN stor byge, ellers slap vi fint. Jeg havde plastic med, så jeg slap fint med at kun måtte kassere 6 bøger, da jeg kom hjem igen, resten blev reddet af plastic’en. Det var alt i alt en dejlig dag, og jeg eeeelsker jo at være kræmmer, og rydde ud i mine gamle ting og sager, og så sælge det 2 gange om året, så det er jo bare skøøøøønt 🙂

d. 2/9-09 var jeg med 5 andre fra Sindnet.dk på en Café inde i Saxogade, det var en rigtig hyggelig eftermiddag, det må jeg sige. Sjovt at møde nogle nye mennesker, som man tit chatter med inde på siden. Først spiste vi sammen på café’en, og senere tog to af de andre hjem, og så gik vi 4 andre videre over på et værtshus, og spillede noget terning, og drak lidt. Alt i alt en dejlig dag 🙂

d. 5/9-09 var jeg til fødselsdag hos min onkel og min fætter’s kæreste, de holdt det sammen, og det var dejligt at se familien igen. Rigtig god føsda, med ALT for megen spisen kage, og boller, puha, jeg var mæt da jeg kom hjem i hvert fald *Deeeeejligt*

d. 8/9-09 – var jeg en tur med Laura i dyrehaven, nøøøj hvor var det en god dag, lang med god, og træt for fødderne!!! Vi tog toget op til Klampenborg, og gik en tur i dyrehaven, Laura var rigtig god til at føre os det “rette” sted hen, og dog….. hun havde set et spisested nede i venstre hjørne af kortet, og vi kiggede begge tit på kortet, og synes begge at vi skulle derned, “problemet” var bare, at der ikke var noget spisested, det var vidst lukket, ligesom det spisested 1½ km, længere nede i skoven, og så måtte vi trave de sidste 1½ km, for at få noget “dyrt” mad at spise, men på det tidspunkt var vi SÅ trætte, at vi bare væltede om i stolene, og bestilte noget mad 😉 Dernest måtte vi ta en bus mod Nørreport (45 min.’s bustur), fordi vi ikke må ta’ toget i vores begrænsninger ved at ha pensionist tog kort. Derinde i København, gik vi så ned ad strøget, målrettet mod Fona2000 – det var en hyggelig tur, men mine fødder havde 3 vabler, og var meget ømme….. Men jeg klarede den, og kom heltskinnet hjem til Roskilde også…. TUSIND TAK for en kanon hyggelig eftermiddag Laura 😉

D. 10/9-09 – var jeg i DPC (Distriktscenteret), og snakke med min kontaktperson dernede, vi er ved at få styr på hvad vi skal tale om i vores samtaler, og hvordan det skal foregå. Jeg føler lidt indtil videre, at jeg kun har fået snakket om løst og fast, ala jeg kunne gøre med en veninde også, jeg trænger til noget terapi, og det vil vi så starte på nu. Og f.eks. snakke om specifikke emner, fra gang til gang.

Bla. skal vi næste gang snakke om, hvordan og hvorledes, med hvis jeg gerne vil fordybe mig i mine gamle journaler, og dagbøger, for at indse, hvor godt jeg egentlig har det nu. Jeg tænker tit tilbage på at jeg HAR været meget syg, men jeg tænker aldrig på HVOR godt jeg har fået det sidenhen. Jeg har jo for nyligt fået bekræftet af min psykiater, at jeg har en diagnose der hedder Skizofreni, men altså, ja, jeg tvivlede jo, fordi at jeg har det så godt, som jeg har det nu og her.

Det bliver en hård rejse at finde tilbage i mit liv, og læse hvordan jeg har haft det tidl. og sådan! Men altså – det bliver hårdt, men også godt når jeg får terapi imens. Jeg håber jeg kan klare det, og det ikke bliver for hårdt for mig.

Jeg kan nemlig også mærke at jeg har det svært og er blevet mere følsom for tiden. F.eks. alt det med min morfar’s død i sommers, det har berørt mig meget synes jeg. F.eks. var der bare en der i sin blog havde skrevet et Youtube.com indlæg, med sangen “Du er min øjesten”, og den er bare SÅ rørende, OG en af mine morfar’s yndlingssange. Jeg er ret sikker på at det var den sang, vi sang til min morfars begravelse, hjemme i hans hus, efter begravelsen, og puha, da jeg så hørte den igen, via Youtube, så trillede tårene bare. Jeg saaaaaaavner ham rigtigt meget, og hvad kan man stille op ved det, andet end at være trist, og mindes ham på en god måde?

Måske er det fordi jeg er trappet ned i “Efexor” som jeg er anti-depressivt, det hjalp jo på, at jeg sådan lidt fik dæmpet for de følelser som kom tæt på mig. Men egentligt, vil jeg ikke tilbage på Efexor, fordi jeg føler at det er langt bedre, at man kan FØLE end at man IKKE kan føle….. Jeg må ha levet lidt i en oste-klokke tidl. pga. medicinen. Og det har jeg ikke lyst til igen, men det er stadig svært når man kan tude over de mindste ting, som f.eks. programmet “Sporløs” eller noget, der bare rør én i hverdagen.

Nå jeg vrøvler vidst derud af igen igen, jeg vil smutte for idag. Hygge derude i cyberspace.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Loppemarked, Sindnet & Dyrehaven

  1. ~laura~ siger:

    Det var bare en rigtig god tur i dyrehaven og jeg nød dit selskab helt vildt. Dog manglede vi at få en ting med hjem…..et telefonnummer *G*

    Knus

  2. Solsikkens-Sang siger:

    @ Laura – Jeg nød også dit selskab i fulde drag – det var en rigtig hyggelig dag, som jeg håber vi gentager en dag snart igen 🙂

    Telefonnummeret – jaaa – måske vi møder “ham” igen, hvis vi tar der ud, sandsynligheden for at du får hans nr. på den måde er dog lidt usansynligt *Snøft* Men det kan jo være de er faste fotografer i Dyrehaven *Smiler*

Skriv et svar

