Afslapning, psykiater og dyrlæge


Jeg har mest brugt de sidste mange dage siden jeg kom hjem, på at slappe godt og grundigt af, det har jeg haft brug for, både psykisk men også fysisk. Synes det var en dejlig og kanon ferie, men igen, jeg synes også programmet var “hårdt” – jeg er jo ikke vant til at der sker SÅ meget på blot 1 uge!

I torsdags var jeg til psykiater, det var en af de bedste samtaler jeg længe har haft med en psykiater, og så var det endda desværre den sidste gang jeg skulle se hende, da hun stopper her d. 1/9, æv bæv. Men vi talte meget om min sygdom, og om jeg overhovedet havde “Paranoid skizofreni”, og vi talte længe om det, det gjorde vi også sidste gang jeg var der, og hun kom frem til at hun uden at måske ville ændre diagnosen, da hun havde kendt mig så kort tid, men at jeg nok havde “simpel skizofreni” i stedet for “paranoid skizofreni”. Jeg har jo aldrig rigtig været psykotisk, jeg har heller aldrig rigtigt set/hørt ting der ikke er der. Altså ingen hallucinationer eller vrangforestillinger. Såååå….. men alligevel synes hun at jeg havde nogle tegn på skizofreni, at det så blev et andet “stempel foran” – tjah, det er så underordnet for mig….. jeg synes bare at det er svært at acceptere….. der er så meget der beskriver diagnosen som jeg IKKE har….. Men nogle ganske få ting jeg så har…..  Nå men lige en update på det punkt også…. nu hvor jeg langt om længe skulle se min psykiater igen……

Fredag var jeg til dyrlægen med min ene kat Bianca, hun har jo haft det der med maven, hvor hun har slikket alt håret af det nederste af maven som hun kunne nå selv. Men altså der var vi til dyrlægen i februar, og få noget kløe-stillede på sprøjte. Det holdt så i 5 mdr. ca. og så måtte vi derned igen, der opdagede de så noget med hendes tænder, at de trængte til en tandrensning igen, (det fik hun jo også den helt store tur af i november sidste år). Nå men anyways, da de så skulle bedøve for tandrensningen, så ville de altså ta en blodprøve, for at se om der skulle være noget alvorligt galt med hende.

Vi fik så svar på at der kunne være noget alvorligt galt, men de gerne ville ta endnu en blodprøve efter min ferie, og da vi så kom derned i fredags, nævnte dyrlægen både “katte-aids” og “katte-leukæmi”, puha, nogle hårde ting at gå rundt med i hovedet, i de 4 timer indtil vi kunne ringe og få svaret. Og jeg var da også bekymret om – at hvis hun havde det – om det kunne smitte andre katte?!? Nå, men det korte af det lange er, at det havde hun ikke, men han kunne se noget forandring på hendes levertal. Så det ville de sende en prøve ind på, og så kunne vi ringe på tirsdag, og høre om hvordan og hvorledes, og om hun evt. skal over på noget specielkost eller hvordan. Det er jo selvf. alvorligt at ha noget galt med leveren, men jeg håber da at hun kan overleve nogle år endnu, de er jo begge katte 11 ½ år. Så det er en hvis alder at ha’ – men jeg ønsker da at ha dem så længe som muligt……. *Love you Bianca*

Lørdag var jeg blot hjemme hele dagen, ryddede lidt op, men ellers var jeg bare herhjemme, jeg havde en aftale senere med to fra “Drop-In”, men vidste ikke helt hvad tid de ville komme forbi, men kl. blev omkring 20 før de var her, men det var kanon hyggeligt at de kom forbi, og vi drak kaffe/the og sommersby, dejligt med lidt gæster🙂

Idag har jeg også bare været herhjemme, har ikke orket at være nogen som helst steder, pga. varmen, jeg håber så snart at der kommer noget regn, til at rense luften. Har er ALT for lummert lige nu, jeg sidder her kl. 22.30 – og er ved at koge over i min lille lejlighed….. Ellers har jeg chattet en del med Laura idag, det var ganske hygsomt, ikke søde? Vi hyggede os rigtigt over MSN😉

Nå men jeg vil løbe igen, ville også bare skrive en lille update, siden jeg kom hjem fra ferie.

Om Solsikkens-Sang

Henriette aka Solsikkens-Sang, 38 år, bor i Rødovre, sammen med mine skønne katte. Af hobby’er har jeg, taskefletteri, teposefoldning, strikning og hækling. Jeg elsker min kæreste, mine nære venner, og min kære familie. Jeg bruger denne blog til at komme ud med mine følelser og af den vej skrive om mit liv som det nu engang former sig. Jeg håber du vil nyde at læse med. {Læs resten af min livshistorie på siden ‘Livet’}
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagen og tagget , , , , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Afslapning, psykiater og dyrlæge

  1. ~laura~ siger:

    Ja, beklager – jeg har ikke kigget forbi din blog længe, så jeg har meget at læse op på *S* Men jo, det var en ret hyggelig eftermiddag på msn, dog var der en del “ventetid” *G*

  2. Solsikkens-Sang siger:

    @ Laura – det er okey – du får det nok indhentet forhåbenligt. Jeg hyggede mig gevaldigt på msn, også selvom at der var en del ventetid… Håber vi får tid til at “hygge” igen en anden gang🙂

Skriv et svar

